rookpluimen weg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2005 22:17 #52816 door
rookpluimen weg is gemaakt door
Hoera! Nadat ik zaterdag de olie verwisseld heb heb ik geen last meer van blauwe pluimen uit de uitlaat. Ik ben blij dat een motorrevisie nu hopelijk wat langer op zich laat wachten.

De oude olie was pikzwart en voelt ook wat dunner aan dan de 15W50 die er nu in zit. Zal dus wel 10W40 geweest zijn ofzo (met dank aan de vorige eigenaar).

Groeten,
Harold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2005 23:23 #77580 door
Beantwoord door in topic rookpluimen weg
Mooi zo, edoch prefereer ik het gebruik van 20W50. Dit lezend vraag ik mij af of je weet hoe oud de remvloeistof is. Aanbevolen wordt 2 jaar maximaal ivm het aantrekken van water uit de omgevingslucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2005 23:34 #77579 door
Beantwoord door in topic rookpluimen weg
Remvloeistof zit er 8 maanden in (remleiding vervangen). Ik vermoed dat het ook tijd is voor een nieuw luchtfilter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2005 10:22 #77578 door
Beantwoord door in topic rookpluimen weg
Je verwijst naar de vorige eigenaar - dan heb je hem dus nog niet erg lang ? Dan zou ik sowieso ALLE vloeistoffen een keer vervangen - dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Dus ook versnellingsbakolie, olie differtieel, koelvloeistof, eventueel dempingsolie in carburateur (i.g.v. Stromberg), hydraulische koppeling, stuurhuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2005 20:59 #77577 door
Beantwoord door in topic rookpluimen weg
Ik heb de auto sinds eind januari. Olie verversen stond al langer op het programma, maar is ivm verbouwing/verhuizing uitgesteld.
Nu heb ik tenminste een sleutelplek, dus de overige vloeistoffen komen nog aan de beurt.
Hoe lang hoort overigens de olie in de stromberg mee te gaan ? Ik heb na zo'n 1500 km moeten bijvullen,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.