constante snelheid ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 12:32 #52793 door
constante snelheid ? is gemaakt door
het zal warschijnlijk aan de nieuwigheid liggen maar mn wagen schokt heel erg als ik een vaste snelheid aan wil houden, bij gas geven en gas loslaten draait die superstil en perfect maar als ik netjes 60, 80 of 90 oid wil draaien dan schokt en bokt die heel lichtjes op de motor, niet zo bevoordelijk voor het indraaien lijkt me. Iemand tips waar ik het eerst naar moet kijken ? het lijkt op overslaan van de motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 13:11 #77680 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
Ik verwacht dat het probleem in de stroomverdeler zit. Bij een nieuwe motor luistert het allemaal wat nauwkeuriger. Om je verhaal helemaal perfect te maken zou je nog kunnen overgaan tot het vervangen van je stroomverdeler. Verder kan valse lucht ook een oorzaak zijn, maar goed dan moet ie bij stationair toerental ook staan te schudden lijkt mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 13:57 #77679 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
condensator ook vervangen? Vaak geeft die eerst bij constante snelheid de eerste problemen aan, bij accelereren en afremmen merk je dan nog niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 19:45 #77678 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
Dat ligt niet niet aan de 'nieuwigheid' maar duidt op een probleem in mengsel en/of de ontsteking er van. Wellicht een te arm mengsel of een verkeerde timing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2005 20:00 #77677 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
Distributietandwielen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2005 08:05 #77676 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
Als je alleen het blok heb laten reviseren maar verder alle oude spullen terug, dan zou ik me concentreren op de ontsteking. Staat die wel goed op tijd? Tenslotte is de verdeler geheel losgeweest. Verder alle bougiekabels controleren. Bij het lostrekken van de kabels wil er wel eens een slecht contact ontstaan tussen kapjes en kabel. Ik zou ook de klepafstelling voor de zekerheid checken. Verder de benzinepomp en bezinetoevoer controleren. Ook deze onderdelen zijn er af geweest. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2005 17:44 #77675 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
Ik denk eerder aan een arm mengsel. De nieuwe motor lust misschien wel iets meer brandstof dan de oude.
Mijn 122S is opgeboord van 1800 naar 2000 CC en doet op benzine precies hetzelfde, dus moet ik eigenlijk aan andere naalden, maar ik rijdt 99% van de tijd op LPG, dus laat ik het maar zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2005 20:57 #77674 door
Beantwoord door in topic constante snelheid ?
Han.... had gelijk. De ontsteking stond niet op tijd. Draait weer als een zonnetje, helaas is de spanningsregelaar van de dynamo nu naar de klote.... godgod leuk zon ouwe bak, en bij het wegrijden hoorde ik ook dat de uitlaat lek was en ja hoor, een gat zo groot dat ik mn duim dr in kan steken. Leukleukleuk ouwe wagens !!!!! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.