moeren uitlaat - spruitstuk

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 14:00 #52754 door
moeren uitlaat - spruitstuk is gemaakt door
Naar een stuk gereden te hebben, maakte de Amazone een stuk meer herrie. Naar even onder de moterkap gekeken te hebben, bleek dat 2 van de 3 moeren, waarmee de uitlaat via de tappainden aan het spruitstuk zit geschroefd, helemaal losgetrild waren. <br><br>Ik vroeg mij af of dit probleem vaker voorkomt, en of deze moeren nog geborgen moeten worden. (anders blijf ik er moeren opdraaien)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 15:19 #77815 door
Beantwoord door in topic moeren uitlaat - spruitstuk
Als de moeren goed vast zitten ( bij de 3-stuks bevestiging kan je er niet altijd even goed bij), blijven ze echt wel vast zitten, eventueel een á twee keer natrekken desgewenst kan geen kwaad. Opvallend genoeg, behoeven de uitlaat-spruitstuk moeren, geen borging/borgring/veerring, (alhoewel ik deze gewoontgetrouw jarenlang wel aangebracht heb, zonder dat deze los gingen zitten overigens).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 15:32 #77814 door
Natrekken, en als ze weer lostrillen gewoon een beetje siliconenkit op de draad smeren. Werkt bij hoge temperaturen als borging.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 20:01 #77813 door
Bij mijn ama trilden de moeren in eerste instantie na vervanging van de uitlaat ook los. Na 2 keer na trekken was dit ook verholpen zonder extra borging e.d.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 22:15 #77812 door
Bij mn 144 was een van de drie moeren een beetje dol, dus ging sowieso niet meer helemaal goed vast en lag op een gegeven moment dus op mn motorsteun inplaats van op het schroefdraad. Dat kan dus ook een oorzaak zijn. Nieuwe moer heeft het opgelost. Zijn gewoon bij de ijzerhandel te koop.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2005 22:11 #77811 door
geen koperen moeren gebruiken.Mijn ervaring is dat deze loslopen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD