lpg werkt niet meer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2005 12:25 #52746 door
lpg werkt niet meer is gemaakt door
Mijn Volvo 144 rijdt op LPG. Sinds kort start hij daar maar moeilijk op. En soms helemaal niet. Bij het benzine/LPG-schakelaartje op het dashboard zitten vijf lampjes die aangeven hoeveel LPG nog in de tank zit. Die geven soms aan dat de tank leeg is, terwijl dat nog lang niet het geval is. Wat zou dit kunnen zijn? Weet iemand een betrouwbaar bedrijf in omgeving Dordrecht/Rotterdam waar ik de installatie kan laten nakijken? Op benzine rijdt de 144 heel slecht. Echt heel onregelmatig. Is dit slecht voor de motor? Op LPG rijdt hij heel regelmatig.

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2005 14:25 #77848 door
Beantwoord door in topic lpg werkt niet meer
Staat ie goed op tijd? Mijn 144 startte heel slecht op LPG en op benzine rijden was echt een ramp. Bleek dat de onsteking helemaal verkeerd stond... Nu rijdt hij goed.

mvg Sander

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2005 19:08 #77847 door
Beantwoord door in topic lpg werkt niet meer
Die lampjes moet je niet vertrouwen.
Ik heb ook zo'n systeem, het rode lampje gaat al branden bij 175 km terwijl ik dan nog 100 kilometer te goed heb.
Gebruik gewoon je dagteller. Een keer uitrekenen hoeveel je met een tank doet en je weet precies bij welke kilometerstand je moet tanken. Slecht rijden op benzine is ook een bekend euvel. Bepaalde onderdelen (bijvoorbeeld de naald) van de carburateur slijten o.a. ten gevolge van rijden op gas. Daar merk je niks van als je op gas rijdt want daar speelt de carburateur nauwelijks een rol (alleen het gasklepje). Verder wat betreft starten op LPG met het kouder wordend weer. Er zijn allerlei trucs. Ik zal er eentje verklappen. Bij slecht starten stroomt gas uit de verdamper naar de motor toe maar als de motor dan niet snel genoeg start loop je de kans dat de verdamper bevriest. Dit gebeurt best snel.
Oplossing is na de eerste of tweede startpoging de gas/benzineschakelaar op stand neutraal te zetten. Zo gauw de motor de neiging vertoont om aan te slaan snel op de gasstand zetten. Succes!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD