inhouden en choken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2005 15:54 #52701
door
inhouden en choken is gemaakt door
Gisteren nog gepost dat ik het probleem van het moeilijk starten had opgelost door de chokekabel opnieuw af te stellen zodat ik beter kon choken (kabel meer uittrekken).
<br><br>
Gisteren viel mij tijdens een snelwegrit op dat de motor erg inhield. Steeds een beetje schokken. Dit was te verhelpen door de choke een beetje uit te trekken. Ik merkte dan meteen dat de auto vooruit spurtte.
<br><br>
Maar ja, dit is natuurlijk niet de oplossing. Overigens heb ik al een tijdje dat de motor niet heel strak meer loopt (ook stationair) nadat de Co2 anders is afgesteld door de garage. <br><br>
Kan ik dit verhelpen door de carburateur anders af te stellen? Die stationair schroef stellen? Opvallend was dat vooral bij hoge toeren de motor inhoudt. Lijkt er dus op dat het aan de benzinetoevoer ligt. Alvast bedankt voor de tips!
<br><br>
Gisteren viel mij tijdens een snelwegrit op dat de motor erg inhield. Steeds een beetje schokken. Dit was te verhelpen door de choke een beetje uit te trekken. Ik merkte dan meteen dat de auto vooruit spurtte.
<br><br>
Maar ja, dit is natuurlijk niet de oplossing. Overigens heb ik al een tijdje dat de motor niet heel strak meer loopt (ook stationair) nadat de Co2 anders is afgesteld door de garage. <br><br>
Kan ik dit verhelpen door de carburateur anders af te stellen? Die stationair schroef stellen? Opvallend was dat vooral bij hoge toeren de motor inhoudt. Lijkt er dus op dat het aan de benzinetoevoer ligt. Alvast bedankt voor de tips!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2005 16:01 #78107
door
Beantwoord door in topic inhouden en choken
En voor ik het vergeet: de ontsteking staat redelijk op tijd. Volgens de monteur iets te vroeg, maar toen hij het tijdstip veranderde, ging de motor slechter lopen, dus niets aan gedaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2005 16:42 #78106
door
Mijn ervaring is dat ik de afstelling van de carburateurs iets rijker moet zetten als de Amazon bij de dealer vandaan komt na een beurt, zij heeft dan aan de CO machine gehangen. Na een beurt bij een bepaalde vakgarage hoeft dat niet, maar die jongens stellen af op het gehoor met aansluitende proefrit. Ik denk dus, dat jouw carb(s) te arm staan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2005 22:54 #78105
door
hoi Bas;
je hebt niet vermeld om welke carb het gaat, maar hier is een goede link over het afstellen van SU's. Misschien heb je er wat aan.
www.intelab.com/swem/checkchoke.htm
je hebt niet vermeld om welke carb het gaat, maar hier is een goede link over het afstellen van SU's. Misschien heb je er wat aan.
www.intelab.com/swem/checkchoke.htm
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2005 22:56 #78104
door
Over welk type auto hebben we het hier?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2005 12:40 #78103
door
Hej, Guus! Was jij er ook weer?!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2005 13:04 #78102
door
We hebben het over een Volvo Amazon uit 1967 en een Stromberg carburateur. Iemand nog tips en trucs?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2005 16:52 #78101
door
Bas, als choken helpt dan betekend dat er een te arm mengsel is. Probeer de grote schroef onderop de carb een half slagje verder open te draaien als dit niet helpt nog een halve slag. Onthoud het aantal slagen dan kun je altijd weer terug naar de oorspronkelijke situatie.Volgens olyslager moet je de stelschroef terugdraaien totdat de motor onregelmatig gaat lopenvervolgens de andere kant op tot hij weer onregelmatig gaat lopenvervolgens draai je de schroef tussen deze twee uitersten. E.e.a met warme motor en verwijderd luchtfilter.Kijk ook meteen even of de zuiger soepel op en neer beweegd en check de olie van de carb.Als je wilt kan ik het stukje over het afstellen wel ff mailen. succes