startprobleem amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2005 21:57 #52678 door
startprobleem amazon is gemaakt door
Ik heb een startprobleem met mijn volvo amazon. Zodra het kwik onder de 10 graden daalt is de motor niet meer te starten. Zowel op gas als op benzine doet hij het echt niet meer. Alleen de sleepkabel biedt nog uitkomst.
Ontsteking is in goede staat. Bougies geven wel een zwakke vonk. maar als de motor eenmaal loopt dan is er geen vuiltje aan de lucht. Sationair loopt hij perfect en optrekken en de rest gaat dan erg goed.
Wie weet raad op dit probleem. Hoe kan ik mijn amazon weer aan de praat krijgen bij koud weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2005 23:23 #78241 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Heb ik ook last van, ik heb ca 1.5 jaar geleden de accu vervangen, maar dat is eigenlijk wel het eerste waar je aan kan denken. neem de accu eens de vorige dag mee naar huis, zet hem op de lader en neem hem s'morgen weer mee naar de auto . als de auto dan meteen start is het duidelijk de accu. zonee.. tja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-12-2005 10:12 #78240 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Als het de accu niet is, loop dan het ontstekingssysteem eens na en vervang/stel af waar nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-12-2005 12:13 #78239 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Als wegenwachter probeer ik even een beetje contactcleaner mee in te spuiten met starten om het startmengsel even te verrijken, mocht dit bij jouw helpen dan zit daar het probleem in. Compressie al eens gemeten? Dit kan verklaren dat hij met aanslepen wel wil aanslaan. Hou je met starten wel voldoende spanning over aan de bobine? Heb je met starten een knippersignaal (meten met spanningszoeker op min bobine)
Eigenlijk is het altijd gewoon een ontstekingskwestie, ook al zie je geen rare dingen, gewoon alles vervangen en beginnen met de juiste bougies/punten/condensator/verdeelkap/rotor.
Succes! Als je lid bent van de WW mag je gewoon bellen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2005 08:57 #78238 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Ik ben nog niet zo lang eigenaar van een Amazon. Onlangs heb ik hetzelfde probleem gehad. Als eerste natuurlijk de accu vervangen. Ook zijn er verhalen bekend dat de compressie van mijn Amazon niet goed zou zijn. Uiteindelijk bleek dat de ontsteking verkeerd stond afgesteld. Nu is hetstartprobleem verholpen en start hij zelfs na dagen buiten stilstaan bij vorst en sneeuw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2005 09:54 #78237 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Bob, het klnkt wel een beetje onduidelijk, maar als benzinetoevoer en gastoevoer goed zijn (gaan bij lage temp de relais wel in werking van de afsluiters?) dan lijkt ontsteking toch de boosdoener. De auto moet ook bij kou een sterke vonk geven in de hogspanning, dus bobine of condensator lijken het probleem. Blijven tobben heeft geen zin, bij een expert hoogspanningsgedeelte laten checken op een scoop, dat geeft uitsluitsel waar de fout zit. Zo voor de kerst moet dat een opluchting kunnen zijn.
Rob Hendriks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2005 12:31 #78236 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat het de koppakking is. Koelvloeistof is vuil, witte rook uit olie-overlooppijpje, sludge, grijzig onder klepdeksel.Als hij eenmaal loopt, loopt hij weer goed en is starten geen probleem meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2005 14:58 #78235 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Hallo Bob, Na alle goede raadgevingen doe ik er ook nog wat bij. 1. Start de motor wel redelijk vlot rond? Zo niet; is de olie niet te dik voor de winter, (dit vooral wanneer je nog een singlegrade olie mocht gebruiken) 2; wanneer het starten traag gaat, kan dat ook aan de toestand van de starmotor liggen. b.v. slechte lagering en daardoor bij zwaar starten aanlopen van het anker. Hierdoor wordt er veel stroom door de startmotor gevraagd, en zakt de spanning, met als gevolg een slechte vonk. Bij dit alles er van uitgaande dat de accu goed is. Je zou ook tijdens het starten de spanningsval kunnen meten. wanneer die onder de 10 volt komt is er iets niet goed.Succes H.v.Roekel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2005 20:15 #78234 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Toch nog een dingetje wat vaak over het hoofd wordt gezien: massakabel ok? Om zeker te zijn als een auto 'moeilijk' start, zet ik mijn massakabel van de WW auto toch even op het blok i.p.v. op de accupool bij een starthulp. Zie inderdaad ook de vorige reactie! Mijn Amazon start eigenlijk nog prima met koud weer en 20W50 olie erin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-12-2005 22:42 #78233 door
Beantwoord door in topic startprobleem amazon
Bedankt allemaal voor de positieve bijdragen. Ik denk dat ik de ontsteking onder handen moet nemen. Ik heb nog een magnetron electronische ontsteking. Maar het is me nog niet gelukt om die in te bouwen. Heeft iemand er ervaring mee?
p.s ik ben lid van de ww maar hoop Marcel toch niet op de weg tegen te komen deze winter.
Bob.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.