lpg en achtervering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2006 18:58 #52635 door
lpg en achtervering is gemaakt door
We hebben net gas in laten bouwen in onze Amazone en de auto is ongeveer twee centimeter lager geworden aan de achterkant. Wat is een nu echt een goede oplossing ? Zwaardere achterveren, met Koni's of schokkers van Bilstein ? Welke typen schokbrekers en welke veren ? Er zitten GT velgen op met 185/65 R15 88T banden. Zonder gas vond ik de auto al verschrikkelijk stug geveerd aan de achterkant, maar dat komt misschien omdat we dat "nog" niet gewend zijn. Alvast bedankt, Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2006 23:10 #78481 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Met zwaardere achterveren komt de achterkant weer op het oude niveau. Schokbrekers hebben verder geen invloed op de hoogte. Koni levert instelbare dempers. Als je de achterkant stug vindt is dat misschien wat. Bilsteins zijn niet instelbaar, maar wel het beste wat te koop is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2006 23:59 #78480 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Zijn Bilsteins en zwaardere achterveren dan een goede kombinatie ?

Groet, Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2006 12:16 #78479 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Volgens mij wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2006 12:41 #78478 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Neem geen zwaardere veren.De auto komt aan de achterkant idioot hoog te staan en de wegligging wordt slechter.Een goede tussenweg is bij de atomaterialenzaak rubber blokjes te kopen en die tussen de veren te zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2006 15:54 #78477 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Hallo Niek,

Bedoel je dat er dan rubber blokken echt tussende veren komen, iets wat ik me niet goed kan voorstellen, of moet je de blokken tussen de veerschotel en de achterveer zetten ? Zijn die blokken er in verschillende diktes, en hoe dik moet ik ze dan nemen ? En weet je toevallig waar ik de goede blokken kan kopen ?

Groet, Tinus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2006 17:16 #78476 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Gewoon bij de Halfords. Werkt bij mij ook prima, en levert een betere wegligging op. Het betreft rubber strippen die je onder in de veren draait. Eerst de auto opkrikken, op een bokje zetten, en de rubbers erin draaien en vastzetten. De veer kan vervolgens niet zo ver meer inveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2006 00:39 #78475 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Kijk maar 'es op deze website voor mgelijkheden&kosten ed.:
www.niveauplus.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2006 23:14 #78474 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Als je Bilstein schokbrekers monteerd komt je achterkant iets omhoog. Dat zijn nl gasdempers en die staan op "spanning", drukken de achterkant ahw omhoog. Erg goede dempers, maar de demping is stug. Koni's zijn oliedempers, werken dmv kleppen. Deze staan dus niet onder "spanning", het gewicht van de wagen wordt dus volledig door de veren gedragen. Zijn in diverse afstelbare vormen te koop. Ook erg goed, maar helpen niet om de achterkant wat hoger op de poten te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-01-2006 12:16 #78473 door
Beantwoord door in topic lpg en achtervering
Volgens mij zijn koni load-a-justers nog leverbaar voor Amazon sedan, Reeds voorgemonteerd met hulpveer én aangepaste demping én uitgekiend om te werken met standaard veren i.c.m. zwaardere belading waaronder LPG. Jammer genoeg zijn ze niet (meer?)leverbaar voor mijn Combi.
Volgens mij levert Koni ze niet meer maar wel een herproduktie onder een iets andere (soort Japanse?)naam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.