afsluiter benzinetoevoer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2006 15:25 #52630 door
afsluiter benzinetoevoer is gemaakt door
Hebben de oudere injectiemodellen van Volvo een voorziening die de benzinepomp stopt bij een ongeluk? Ik kan in de electrische schema's niets vinden. Of is zoiets ingebouwd in het pomp- of hoofdrelais?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2006 15:49 #78503 door
Beantwoord door in topic afsluiter benzinetoevoer
Hallo Willem. Bij de B20E en B20F motoren, en ik neem aan ook daarna,is er een electronische voorziening getroffen in het benzinepomp relais. Wanneer de startmotor wordt gebruikt en wanner de motor loopt, dus via een impuls van de ontsteking, word d.m.v. het relais de benzinepomp aangestuurd en levert deze dus benzine. Wanneer de motor stilstaat houdt de benzine toevoer op. Ik heb een instructie map, waarin de diverse componenten beschreven staan met een uitleg van hun functie en de werking en ook wat aansluitschema's. Wanneer je interesse hebt, wil ik je via e_mail wel wat toezenden. Vr. groeten Herman van Roekel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2006 21:02 #78502 door
Beantwoord door in topic afsluiter benzinetoevoer
Herman, dank voor je antwoord.

Ik ben wat aan het fröbelen met een B20E in mijn PV met daarbij een MegaSquirt regeleenheid ter vervanging vd Bosch. Bij de megasquirt opzet kan ik de pomp ook zo schakelen dat ie slechts loopt zolang motor draait. Ik hoopte dat er daarnaast nog een "inertia switch" (da's de term die ik tegenkom) ingebouwd was in de 140, 1800 of 164 injectiemodellen om de brandstof toevoer te sluiten bij een heftige schok (aanrijding, ongeluk). Maar dat is du niet zo.

Al googelend kom ik tot de conclusie dat zoiets in moderne auto's verplicht is. Het leek mij zinvol bij inbouw van de MegaSquirt injectie in de PV er meteen maar een te plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.