inhouden motor op lpg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2006 09:15 #52568
door
inhouden motor op lpg is gemaakt door
met de verrekijker al wat berichtjes afgestruint naar info, maar nog niet bevredigende info gevonden. Het probleem is dat mijn AMA met B18a op lpg ineens sinds gisteren inhoud bij het optrekken. Het lijkt of hij op drie pitten loopt. Ook zonder de motor te belasten gaan de toeren bij het gas geven met horten en stoten omhoog. Wel minder dan belast gas geven. IN eerste instantie dacht ik aan ontsteking. Na controle functioneert deze goed, evenals de bougies. kleppen gesteld en compressie getest. Alle cilinder geven een compressie tussen de 10 en 10,5 bar, dus ook hier geen probleem. Ik verdenk nu nog de carburateur en de gaspomp. Carb. sluit ik eigenlijk uit omdat die volgens mij bij het op lpg rijden weinig doet (mengstuk zit tussen luchtfilter en carb). De carb kan ik niet op benzine testen omdat deze daar al tijden sowieso slecht op loopt, maar voor het rijden op LPG nooit problemen opleverde. Hoe kan ik testen of de lpg brandstof pomp (overigens een oude) de boosdoener is? Of zijn er nog andere mogelijke oorzaken. Het probleem stak overigens ineens de kop op en is niet geleidelijk ontstaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2006 15:45 #78851
door
Beantwoord door in topic inhouden motor op lpg
Verdamper? Die verdampt het gas met warmte van je koelwater. Als er niet voldoende warm koelwater doorheen loopt kan 'ie het misschien net redden totdat je gas geeft en hij meer moet verdampen: dan wordt hij te koud en verdampt niet goed meer. Nu het koud is merk je dat natuurlijk eerder dan bij wat hogere temperaturen.
Moet met het verrekijkertje verder wel iets over te vinden zijn.
Moet met het verrekijkertje verder wel iets over te vinden zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2006 15:56 #78850
door
Beste Mike,
Misschien het membraam in je carburateur. Bij mij was het gescheurd en gaf bijna de zelfde problemen als jij beschrijft
Misschien het membraam in je carburateur. Bij mij was het gescheurd en gaf bijna de zelfde problemen als jij beschrijft
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 10:35 #78849
door
Even wat rechtzetten:
LPG verdampt vanzelf wel; is dus geen warmte voor nodig. Bij het verdampen komt overigens wel een hoop kou vrij en om bevriezen van de verdamper te voorkomen wordt deze verwarmd door het koelwater van de motor. Het kan inderdaad het membraan van je carburateur zijn. Of toch iets in de toevoer van LPG, maar dat is minder waarschijnlijk. In eerste instantie denk ik aan de ontsteking, maar die is gecontroleerd & o.k.
LPG verdampt vanzelf wel; is dus geen warmte voor nodig. Bij het verdampen komt overigens wel een hoop kou vrij en om bevriezen van de verdamper te voorkomen wordt deze verwarmd door het koelwater van de motor. Het kan inderdaad het membraan van je carburateur zijn. Of toch iets in de toevoer van LPG, maar dat is minder waarschijnlijk. In eerste instantie denk ik aan de ontsteking, maar die is gecontroleerd & o.k.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 07:54 #78848
door
Het was inderdaad het membraam. Een scheurjte van circa 5 mm was de boosdoener. Het opnieuw afstellen van de contactpuntjes heeft ook bijgedragen aan het beter lopen, maar was niet hoofdoorzaak nummer 1. Dank voor de info en tips.