gas op !!!???
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 22:04 #52553
door
gas op !!!??? is gemaakt door
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, laats was ik op weg naar huis met mijn amazon (lpg) en opeens onder het rijden leek het wel of het gas ineens op was ik kon toen gewoon overschakelen op benzine en lekkerdoorijden , maar het gekke is dat de tank helemaal niet leeg was maar nog halfvol , en sindsdien wil hij niet meer op gas rijden, wat mij ook opviel is dat wanneer ik hem op gas heb staan en het contact aanzet, ik niet meer het vertrouwde ssssplop hoor, wat kan dit zijn? verdamper stuk? verder zitten alle slangen nog goed vast en lijkt er niets los te hangen.
gr Marcel
Ik zit met het volgende probleem, laats was ik op weg naar huis met mijn amazon (lpg) en opeens onder het rijden leek het wel of het gas ineens op was ik kon toen gewoon overschakelen op benzine en lekkerdoorijden , maar het gekke is dat de tank helemaal niet leeg was maar nog halfvol , en sindsdien wil hij niet meer op gas rijden, wat mij ook opviel is dat wanneer ik hem op gas heb staan en het contact aanzet, ik niet meer het vertrouwde ssssplop hoor, wat kan dit zijn? verdamper stuk? verder zitten alle slangen nog goed vast en lijkt er niets los te hangen.
gr Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 22:17 #78930
door
Beantwoord door in topic gas op !!!???
Er zit een relais dat de kleppen van de gasinstallatie aanstuurt. Zowel de klep bij de tank als de klep bij de verdamper. Of ze open moeten controleert hij via de bobine (rechtstreeks of via inductie op de bobine naar verdeler kabel) + een choke in het begin.
Ik denk dat of dit relais stuk is, of een los contact naar dit relais.
ssssplop is namelijk een klep die open en dicht gaat.
Groeten Lars
Ik denk dat of dit relais stuk is, of een los contact naar dit relais.
ssssplop is namelijk een klep die open en dicht gaat.
Groeten Lars
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 22:42 #78929
door
Niet toevallig de zekering stuk van de lpg installatie? Vaak vlak bij de keuze schakelaar. Meet eens spanning op de kleppen cq relais die Lars bedoeld. succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2006 23:27 #78928
door
dan loopt hij ook niet meer op benzine,want de benzineafsluiter is een onderdeel van de gezekerde installatie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 15:37 #78927
door
Het lijkt mij een los contact. Achter je schakelaar, op je bobine, verdamper of op de tank. Alles even nalopen dus.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2006 21:44 #78926
door
Hallo Marcel,
heb je de zekering van het gassysteem (als deze er tussengezet is) al bekeken? Start de auto wel goed op benzine?
heb je de zekering van het gassysteem (als deze er tussengezet is) al bekeken? Start de auto wel goed op benzine?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2006 09:52 #78925
door
Mijn amazon reed niet meer op benzine en op gas. Uiteindelijk wel op benzine via de bypas.
Oorzaak: Los contact van de Gas/Neutraal/benzine schakelaar op het dashbord.
Wellicht is er bij jou een soort gelijk probleem.
Oorzaak: Los contact van de Gas/Neutraal/benzine schakelaar op het dashbord.
Wellicht is er bij jou een soort gelijk probleem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2006 23:18 #78924
door
Hallo Marcel
Ik heb hezelfde geintje gahad,
bij mij was er een relais kapot,
(dat plopend geluidje)
Vr Groet Hans
Ik heb hezelfde geintje gahad,
bij mij was er een relais kapot,
(dat plopend geluidje)
Vr Groet Hans