stationair en hogere toeren probleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 21:59 #52503 door
Mijn B20F loopt in welke toerental dan ook niet lekker,slaat zelfs zomaar af bij stationair(nog maar 3x voorgekomen).Ontsteking staat goed,transistor.Klepspeling nagekeken,vorig jaar nokkenas vervangen +geharde klepzittingen.Ik rij nog op benzine alleen. Wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn.B.V.D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 22:14 #79285 door
Beantwoord door in topic stationair en hogere toeren probleem
Brandstof pomp functioneert goed? Versleten carburateur?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 22:29 #79284 door
Beantwoord door in topic stationair en hogere toeren probleem
Weet niet of er een condensator in je onsteking zit (ken de b20f niet) ,maar als het een reguliere onsteking is , zijn bij een defekte condensator de klachten beroerd stationair en andere constante toerentallen .Bij gas geven lijkt het dan vaak nog net wel goed te gaan..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 23:02 #79283 door
Beantwoord door in topic stationair en hogere toeren probleem
Kan ook zijn dat de afdichting van je injectoren versleten zijn en lucht lekken. Er zitten 3 rubberen afdichtringen per injector en deze moeten om de paar jaar vervangen worden omdat ze uitdrogen. Dit betreft het Djet systeem van de 1800E en ES. De 140 is ook geleverd met het Kjet systeem Verschijnselen: starten lopen en vervolgens weer afslaan, afslaan met stationair lopen. Waar je ook naar moet kijken zijn het tweede stel contactpunten onderin je verdeler. Daar zitten nog 2 contactpunten die de injectoren (per paar)aansturen. Tussen deze contactpunten wil nog weleens olie komen. Even loshalen dmv een schroefje, stekkertje verwijderen en een stukje papier of heel fijn schuurpapier ertussen door halen. Wel eerst je ontsteking op bovenste dode punt zetten voor de zekerheid. Kijk ook goed alle zekering aansluitingen en stekkertjes na van het inspuitsysteem. Even loshalen en goed schoonmaken met contactspray, daarna weer monteren met een beetje kopervet ertussen om oxidatie te voorkomen.
Suc6.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2006 00:03 #79282 door
Beantwoord door in topic stationair en hogere toeren probleem
De bougiekabels en verdelerkap zijn waarschijnlijk aan vervanging toe, ook al lijken ze op het oog nog in goede staat, in deze vochtige periode slaan de kabels snel door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2006 11:50 #79281 door
Beantwoord door in topic stationair en hogere toeren probleem
Komt-ie weer, neen, geen aandelen! In het tijdschrift 'Klassiek & Techniek' van feb.06 -dus nog te koop!- staat toevallig een heel artikel dat gewijd is aan deze problematiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-02-2006 12:24 #79280 door
Beantwoord door in topic stationair en hogere toeren probleem
Hallo Jim,

Dit kan veel oorzaken hebben.
Heb zelf veel ervaring met de D-jet's.
Waar zit je in de buurt? (Wij wonen in NH, Heemskerk).

Mvrgr,
Jorg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.