wil niet starten.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2006 19:41 #52486 door
wil niet starten. is gemaakt door
Ik heb een start probleem. Ik heb zitten werken aan de startknop, vernieuwd. Toen mijn vrouw wegreed sloeg de auto naar 2km af. kontakt bleef branden. opnieuw gestart en van gas op benzine gezet en hij reed weer. 2 km verder zelfde probleem en toen maar omgekeerd naar huis. Ik toen proef gereden en naar 300 meter sloeg opnieuw af en wil niet meer aanslaan. Rotor vervangen. kontaktpunten vervangen. verdeelkap vervangen en condenstor vervangen9 alles gebruikt spul wat er nog lag)
hij geeft wel vonk op de bobine kabel, ook op de kontakt punten maar niet op de bougies kabel.waar ligt het nu aan? FRank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2006 22:24 #79372 door
Beantwoord door in topic wil niet starten.
Als er wel een vonk komt op de hoofdkabel, doen de contactpunten dus goed hun werk. Zodra er op de individuele bougiekabels geen vonk komt te staan doet de verdeler niet goed z'n werk.
Ik zou daarom nog eens goed kijken naar de verdelerkap en/of de rotor.

Horen deze wel op jouw type onstreking?
Zijn de 4 contactpunten in de verdelerkap niet ingebrand?
Zit er wel een zwart staafje met veer bovenin de verdelerkap?
Is het tipje van de rotor mooi schoon?
Is de bovenkant van de rotor mooi schoon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2006 23:37 #79371 door
Beantwoord door in topic wil niet starten.
Als je auto na een paar km ermee kapt, is waarschijnlijk je bobine kapot.
Deze slaan door als ze warm/belast worden.
Hij kan dan nog wel vonken, maar 't is allemaal te zwak. je moet in zo'n geval een vonk van minstens 6mm kunnen trekken direct van de bobinekabel af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2006 01:35 #79370 door
Beantwoord door in topic wil niet starten.
Als je uit de bobine nog wel een vonk met een bougie kan trekken en na je verdeler niet meer ,lijkt het op een probleem in je verdeler (dus of de kap ,of je rotor)
Dit verklaart nog niet waar om je na 300/2000 mtr niet meer kan rijden)
Dat kan of aan je bobine of aan je verdamper(lees te weinig koelvloeistof) liggen.
Je schrijft dat je gewerkt hebt aan de startknop ,zit er eventueel een startonderbreker in je auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2006 13:25 #79369 door
Beantwoord door in topic wil niet starten.
gisteren avond de bobine kabel vervangen en de auto start!!. nog geen proefrit kunnen maken. hoe merk ik nu dat de bobine of bobine kabel te zwak zijn om goed mee te rijden? Bedankt voor de reacties tot nu toe. Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2006 13:04 #79368 door
Beantwoord door in topic wil niet starten.
Gewoon, een eind gaan rijden. Wegenwacht kaartje mee, telefoon op zak, belangrijke afspraken afgezegt en rijden maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2006 14:46 #79367 door
Beantwoord door in topic wil niet starten.
Met een hele simpele multimeter (Gamma oid)kun je hele leuke dingen doen. Bougiekabels doormeten bv, max 5Kohm per stuk. Rotor weerstand max 5 Kohm. Inderdaad een bougievonk trekken van dik 2 mm met een los aangesloten bougie moet gewoon kunnen. Immers in een verbrandingskamer heerst een hoge druk en moet een bougie ook kunnen vonken, vandaar dik 2mm in de buitenlucht. Wie weet kom ik je tijdens mijn werk als WW- er wel tegen en zal je absoluut helpen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.