overlopen carburateurs

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2006 09:31 #52485 door
overlopen carburateurs is gemaakt door
De SU carburateurs op mijn B18B lopen steeds over. Mijn brandstof pomp is een AC-UG met glazen stolp. Ik lees in het reparatiehandboek dat er de brandstofdruk tussen de 0,11-0,25 Kg/cm2 liggen moet, maar hoe ik dat moet controleren, staat er niet. Mijn Carbs zijn volledig gereviseerd trouwens. Wie kan me verder helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2006 11:01 #79378 door
Beantwoord door in topic overlopen carburateurs
Als de SU's gereviseerd zijn zouden ze goed moeten afsluiten. Ik zou dan ook eerste even de druk testen. Je kunt dit controleren door een drukmetertje op de leiding te zetten (meeste garages hebben er wel een). Overigens kan het ook zijn dat de vlotter (wellicht bij de revisie) verbogen is waardoor het peil te hoog staat. (iets bijbuigen in dat geval)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2006 00:55 #79377 door
Beantwoord door in topic overlopen carburateurs
Zal inderdaad de vlotter regeling wel zijn ,je mechanische benzinepomp gaat niet opeens meer druk leveren ,hooguit minder druk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2006 12:33 #79376 door
Beantwoord door in topic overlopen carburateurs
Bedankt. Inmiddels alles nagekeken. Vlotters staan goed. De brandstofpomp is ook gereviseerd, maar niet getest. Als ie nou inderdaad teveel druk geeft, valt dit dan af te stellen? Ik vind daar helemaal nergens iets over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2006 12:35 #79375 door
Beantwoord door in topic overlopen carburateurs
het is een gereviseerde pom en hij lekt van meet af aan. Zie ook opmerking op vorige beantwoorder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-02-2006 12:38 #79374 door
Beantwoord door in topic overlopen carburateurs
Bedankt. Inmiddels alles nagekeken. Vlotters staan goed. DE brandstofpomp is ook gereviseerd, maar niet getest. Als ie nou inderdaad teveel druk geeft, valt dit dan af te stellen? Ik vind daar helemaal nergens iets over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2006 16:45 #79373 door
Beantwoord door in topic overlopen carburateurs
En als je de aanvoer van de carburateurs nu eens los trekt en een reservoirtje(hoger opgehangen dan je su's) met benzine op je carbs aansluit ,dan kan je kijken of dan je su's nog wel of niet meer lekken.

Dan kan je kijken of je su's of je pomp de boosdoener is/zijn.

Niet vergeten je slang van die van de benzinepomp naar je su's of af te doppen of in een jerrycan te laten lopen ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.