verdamper

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2006 22:13 #52482 door
verdamper is gemaakt door
ik heb een vraag over de verdamper van onze ama (b20) , de verdamper is nieuw en het co vollast is eigenlijk te laag volgens meting , echter de stelschroef staat helemaal open , de garage heeft dit eerder opgelost met een soort dop in het luchtfilterhuis , het co was toen veel hoger maar het verbruik ook ( hier had ik al eerder een vraag over gesteld ).
ik heb verder geen lpg kennis maar het lijkt mij een capaciteitsprobleem.
de vraag is , is dit op te lossen met een grotere verdamper of is het gas-mengstuk van de enkele stromberg het probleem , hoe dan ook , hij krijgt te weinig gas , hoe krijg ik meer gas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 09:04 #79383 door
Beantwoord door in topic verdamper
Hallo Rene,

je schrijft het merk verdamper er niet bij, maar bij een gms-verdamper kan je de gashoeveelheid instellen, zie:
www.gms.nl/
en kies voor "downloads", je krijgt dat in .pdf hele gebruikers en instalatiehandleidingen voor lpgsystemen
Rob

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 19:53 #79382 door
Beantwoord door in topic verdamper
Het probleem lijkt in je verdampoer te zitten. Wellicht dat die vervuild is of gewoon en te lage capaciteit heeft. Misschien valt de vacuumgevoeligheid iets te verbeteren door een iets lichter type membraanveer te monteren in de verdamper.<br>
Het plaatsen van een 'dop' in het luchtfilterhuis is zeker niet de oplossing, en betreft een beunoplossing die vermogen kost.<br>
Mocht je op zoek zijn naar een goed LPG mengstuk voor de Stromberg (of SU) mail maar even info@tinustechniek.nl , maar kijk eerst maar even naar je verdamper.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD