carburateur afstellen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2006 21:15 #52348
door
carburateur afstellen is gemaakt door
Na het verwisselen van een lekkende carburateur die niet al te best liep heb er een andere op mij b18 gemonteerdt.Het betreft een stromberg 175 cd 2 Van deze had ik alle delen gangbaar gemaakt en volgen's de vraagbaak gemonteert. Membraam gecontroleerd, en olie in het cylidertje en zo.Nu wil hij niet meer starten en met overschakelen via gas doet hij het ook niet(rijden op gas gaat wel).Nu heb ik hem zonder filter erop wel kunne starten maar zodra ik deze monteer slaat hij af.Zit er ergens iets om de lucht af te stellen of heeft iemand een ander iedee hoe dit komt? Andere tips of informatie over het afstellen zijn ook van harte welkom.Alvast bedankt voor uw reactie's Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2006 22:22 #80095
door
Beantwoord door in topic carburateur afstellen
Komt er wel benzine in de vlotterkamer? Zou het grofweg moeten kunnen doen. Hoofdsproeier wellicht gewoon los of zo?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2006 12:12 #80094
door
Klinkt als een verkeerd afgesteld mengsel.
Is je luchtfilter wel een beetje schoon?
Heb je wel ongeveer de basis afstelling gedaan?
Als hij wel loopt zonder filter, zou ik eerst die dingen controleren.
Schroef de bovenkant er af. Druk de zuiger omlaag tot die de brug raakt.
Als de zuiger de sproeier raakt, moet je de stelschroef eronder uit draaien, raakt hij de sproeier niet dan indraaien, tot hij hem raakt.
Vervolgens draai je de sproeier 1 1/2 slag uit. Dit is de basis afstelling, waarop de motor moet lopen. Dan moet je de boel toch goed af (laten) stellen, wat eigenlijk alleen lukt met de juiste apparatuur.
Succes
Is je luchtfilter wel een beetje schoon?
Heb je wel ongeveer de basis afstelling gedaan?
Als hij wel loopt zonder filter, zou ik eerst die dingen controleren.
Schroef de bovenkant er af. Druk de zuiger omlaag tot die de brug raakt.
Als de zuiger de sproeier raakt, moet je de stelschroef eronder uit draaien, raakt hij de sproeier niet dan indraaien, tot hij hem raakt.
Vervolgens draai je de sproeier 1 1/2 slag uit. Dit is de basis afstelling, waarop de motor moet lopen. Dan moet je de boel toch goed af (laten) stellen, wat eigenlijk alleen lukt met de juiste apparatuur.
Succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2006 13:28 #80093
door
Jan, Huib :
Een Stromberg hoeft geen verstelbare sproeier te hebben : er zijn verschillende types geweest. In het verleden heb ik hiervan een uitgebreide beschrijving gegeven. Zoek (verrekijker) naar berich van Han op 03.11.2004 : "Stromberg 175 cd 2s afstellen" en kijk bij de reacties.
Een Stromberg hoeft geen verstelbare sproeier te hebben : er zijn verschillende types geweest. In het verleden heb ik hiervan een uitgebreide beschrijving gegeven. Zoek (verrekijker) naar berich van Han op 03.11.2004 : "Stromberg 175 cd 2s afstellen" en kijk bij de reacties.