ruilcarburateur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2006 11:04 #52318
door
ruilcarburateur is gemaakt door
Vorig jaar had ik een ruil Stromberg carburateur gekocht, die nu eindelijk gemonteerd is. Zag er mooi uit, netjes gestraald, mooi glimmende boutjes en hendeltjes, en nieuwe gaskleplagers. Maar, er was 1 schroefdraad dol gedraaid waar het luchtfilter vastzit. Er ontbrak een busje in de gasklepbediening en de vlotters waren veel te laag afgesteld. Dus als je eens zo'n echte fabrieks gereviseerde carburateur koopt, zou ik hem eerst eens goed checken voordat je hem monteerd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2006 12:14 #80258
door
Beantwoord door in topic ruilcarburateur
Pff, wat slecht zeg! En daar betaal je dan ook nog eens een hoop geld voor... Beetje jammer. Heb je nog garantie?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2006 12:33 #80257
door
Garantie, na een jaar? Nee, ik heb gewoon zelf een helicoil er in gedraaid, een busje in een bak met oude rommel gevonden en alles maar eens goed gechecked. Eigenlijk doe ik dat checken bijna altijd met ingekochte componenten. Nog een mooie, op een beurs een setje bougiekables gekocht, maar de kabel voor cylinder 1 is veel te kort. Ook op een beurs een Biltema rotor gekocht, maar die zit helemaal los op het asje. Een Bosch rotor past wel mooi. Zo zie je maar, de onderdelen voorziening voor onze oude Volvo's is heel goed, maar de kwaliteit wordt er niet altijd beter op.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2006 20:42 #80256
door
hallo kees,waar had jij die karburator gekocht,en hoeveel had je hem betaald?
ik heb juist hetzelfde meegemaakt
ik heb juist hetzelfde meegemaakt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2006 08:37 #80255
door
Ik weet niet of het veel uitmaakt waar ik hem vandaan heb, want ze worden allemaal bij Stromberg zelf gereviseerd (tenminste, dat is wat ik heb gehoord). Ik had hem gewoon bij het VOD gekocht voor de normale prijs.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2006 08:50 #80254
door
BCCP (Gramsbergen)reviseert zelf. Dit bedrijf voert ook aanpassingen op wens uit (lagering van gasklep etc.). Zo zijn er meer bedrijven. Zou toch hoe dan ook naar het VOD zijn teruggegaan. Heb ook wel eens onderdelen een tijd op de plank laten liggen en ben met gebreken teruggegaan. Dat werd steeds goed opgelost.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2006 09:23 #80253
door
Ja, als ik netjes altijd alle rekeningen bewaard had, zou ik ook wel terug gegaan zijn. BCCP is inderdaad een kwaliteitsbedrijf, en daar zit ook een prijskaartje aan. Nou ja, ik ben een uurtje extra bezig geweest en heb nu een goede carburateur. Maar als je geen helicoils op vooraad hebt, dan zuigt het natuurlijk geweldig als er een schroefdraad gestript is. Eigenlijk was mijn boodschap, kijk altijd je onderdelen goed na voordat je ze monteerd. Vroeger kon je vertrouwen op de kwaliteitscontrole van Volvo, tegenwoordig ben je zelf verantwoordelijk voor de controle.