stotteren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2006 21:41 #52249 door
stotteren is gemaakt door
Mijn 144 op lpg heeft last van stotteren en schokken, vooral als de motor flink warm is, b.v. bij warm weer na een stuk stadsverkeer. Het is het ergst bij het accelereren. Twee weken geleden lpg verdamper af laten stellen en ontsteking op tijd gezet, ook contactpuntjes, bougies en luchtfilter zijn net nieuw. Wel knettert en knalt de uitlaat bij stotteren af en toe. Starten gaat op zich perfect, behalve als de motor erg heet is (b.v. na een tankstop), dan ben ik gedwongen op benzine te starten. Op benzine ook veel minder last van stotteren. Kan een verkeerd ontstekingstijdstip dit veroorzaken? Of een te rijk of arm mengsel? Ik rijd 1 op 8-8.5 op lpg, wat misschien aardig zuinig is. Of zou het lpg mengsel bij zeer hoge koelwatertemperatuur juist te rijk kunnen worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2006 22:05 #80569 door
Beantwoord door in topic stotteren
Misschien bevriest je verdamper?
Kijk eens of hij erg koud is als ie niet wil starten of moeilijk loopt... (even voelen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2006 05:56 #80568 door
Beantwoord door in topic stotteren
klinkt voor een gedeelte als valse lucht , heb ik ook gehad
bij het tanken, mijn oplossing was onder meer ook dan bij het starten de gas knop tijdens het starten in de tussenstand te zetten,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2006 20:51 #80567 door
Beantwoord door in topic stotteren
Tot voor kort had ik ook dergelijke problemen, klepspeling afstellen deed bij mij wonderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2006 22:03 #80566 door
Beantwoord door in topic stotteren
Bedankt voor de tip. Ik heb de kleppen pas nog gesteld, maar ik zal ze toch nog eens nameten. Valse lucht zou ook kunnen of misschien het omgekeerde daarvan (???): als ik op benzine de luchtinlaat afsluit blijft de motor gewoon lopen (!) terwijl op lpg de minste belemmering van de luchtaanvoer al leidt tot afslaan... Misschien valse lucht op benzine (waarvandaan) en te weinig lucht op lpg???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2006 12:22 #80565 door
Beantwoord door in topic stotteren
Een nieuwe condensator doet soms wonderen. Tip: neem altijd een reservesetje punten/condensator/rotor/verdeelkap méé in de auto. Kan desnoods de wegenwacht ook wat voor je betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2006 22:40 #80564 door
Beantwoord door in topic stotteren
Controleer, uitlaatklepspeling, vervang condensator, wissel de bobine+kabels en controleer op valse lucht aan de inlaatzijde door er wd 40 o.i.d. op te spuiten(vacuumslangen, pakkingen, afsluitrubbers e.d.) Als de motor mooi rond gaat lopen heb je het lek gevonden. Zodra de olie volledig naar binnen is gezogen gaat de motor weer slecht lopen.

Zo moet het lukken.

Johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-05-2006 12:34 #80563 door
Beantwoord door in topic stotteren
Het is opgelost: ijzervijlsel in de verdeler was de boosdoener. Dus die schoongemaakt, ontsteking op tijd gezet, en klaar. Blijkbaar vreet een nieuwe rotor eerst flink in op een nieuwe verdeelkap (?) Of het was een niet bij elkaar passend setje als dat mogelijk is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.