stationair toerental wisselt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2006 15:15 #52195 door
De verder prima lopende B20A motor uit m'n 144 heeft plotseling een probleempje. Het stationair toerental varieert sterk. De ene keer loopt hij wel 1500 rpm, een volgende keer maar 500 en dreigt hij af te slaan. Voorheen was het altijd +/- 1000 toeren. Wie helpt me op weg met een tip; valse lucht? ontsteking? <br><br>Groetjes,<br>Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-06-2006 16:10 #80829 door
Beantwoord door in topic stationair toerental wisselt
Opties:

Valse lucht via spruitstuk, gasklepas (speling!)
Of je gaspedaal blijft hangen. even met de neus vand e schoen het pedaal naar boven wippen==>lager toerental?==>alle kogelgewrichten smeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-06-2006 15:11 #80828 door
Beantwoord door in topic stationair toerental wisselt
Hallo Janneman, In het geval van jouw probleem, lijkt het mij niet in ontsteking of valse lucht te zitten, want dan heb je voortdurend een te hoog of te laag toerental(dit laatste alleen bij een te late onsteking.) Wanneer het toerental veschillend is na het loslaten van het gaspedaal, is speling op de gasklepas mogelijk een oorzaak. Is er echter kortgeleden gedraaid aan de afstelling van de carburator, let dan eens op de choke afstelling. Komt de chokekabel goed terug bij het terugzetten van de choke, of blijven de sproeiers van de choke na het terug zetten van de choke soms iets hangen? ( SU carb.) of is het toerental stat. met de schroef voor het choke toerental afgesteld? Dit zijn zo wat suggesties van mijn kant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-06-2006 18:55 #80827 door
Beantwoord door in topic stationair toerental wisselt
Als er tijdens de stat.toerental in de uitlaatpijp een zwarte roetlaag ontwikkeld controleer dan het vlotter niveau. Waarschijnlijk dicht de afsluiter dan niet goed meer af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2006 23:34 #80826 door
Beantwoord door in topic stationair toerental wisselt
Rij je op LPG? Zou verdamper kunnen zijn dan. Klemt het vervroegingsmechanisme of vaccuummechanisme in de verdelertoren? Was bij mij het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.