gastank informatie achterhalen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2006 22:25 #52186 door
Hallo,

Ik heb onlangs een Amazon gekocht uit '68 met daarin een gastank. Alles werkt prima, maar helaas is er nagenoeg geen historie/informatie met de auto meegekomen. Nu vroeg ik me af of ik ergens kan achterhalen hoe oud de gasinstallatie is. Ik zie eigenlijk nergens informatie, op enkele getallen op de gastank na (onder de motorkap heb ik nog niet gezocht naar info).

Is er iemand die aan de hand van deze info meer kan vertellen over de tank? Of weet waar ik moet zoeken naar de juiste info?

Hierbij een linkje naar twee foto's van de gastank (met leesbaar de nummers erop):

i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Amazon/IMG_5519.jpg
i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Amazon/IMG_5520.jpg

Alvast bedankt,

Vincent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2006 10:42 #80859 door
Beantwoord door in topic gastank informatie achterhalen?
Vincent, op de gas(vul)slang staat een datum, deze mag bij inbouw nl. niet ouder dan een jaar zijn. Verder staat op de tank ook een datum, maar dan moet je de deksel van de appendage-kast los maken (zwarte plastic knop op de foto). De datum op de tank hoeft niet de inbouwdatum te zijn, de tank mag nl. (mits voorzien van de juiste e-nummers)bij inbouw max. 10 jaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2006 21:37 #80858 door
Beantwoord door in topic gastank informatie achterhalen?
Ik dacht dat de tank max 5 jaar oud mocht zijn ,maar over de vulslang klopt zoizo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.