su op lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2006 12:41 #52151 door
su op lpg is gemaakt door
op internet ben ik een verhaal tegengekomen over een modificatie van su op lpg.
er wordt gesproken over het monteren van een thule in de dop van de su .
dit wordt verbonden met een luchtslang naar een electromagnetische luchtklep van de sloop.de luchtklep moet worden verbonden met de lpg/benzine schakelaar zodat de klep open staat op lpg.
de andere aansluiting gaat dan naar het spruitstuk.
op lpg stand blijven de zuigers van de su boven staan door de onderdruk vanaf het spruitstuk. op benzine sluit de luchtklep de verbinding af en werken de zuigers normaal.
het resultaat beter lopen op lpg en benzine , geen slijtage aan de sproeiernaald en sproeier.
wie heeft deze modificatie , (ervaring) en waar precies komt de thule in de su ,ook op stromberg mogelijk ? , wat voor thule is dit en waar te koop ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2006 18:50 #81041 door
Beantwoord door in topic su op lpg
Ik denk dat er een schroefdraad getapt wordt boven het membraam waarin een slangaansuitnippel gedraaid wordt ofwel meteen de magneetklep. Ik denk dat het bij een betere loodgieter wel te krijgen is. Dus een gat boren bovenin de "koepel"van de su zodanig dat de zuiger vrij kan blijven bewegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2006 19:56 #81040 door
Beantwoord door in topic su op lpg
Je verhaal klopt. Je snoept een beetje van het vacuum van het inlaatspruitstuk, om de zuigers van de carb naar boven te trekken. Om te zorgen dat je met een 'druk op de knop' terug kunt naar benzine, zet je een magneetklepje in de vacuumslang.<br>
Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2006 08:42 #81039 door
Beantwoord door in topic su op lpg
René,<br>Ik heb nu al mijn tweede Amazon met dit systeem. En het werkt uitermate prima.
Zowel bij de Amazon met Stromberg als de Amazon met SU's zat/zit de aansluiting boven de demper van de zuiger (dus in het "smalle" stuk tussen het vuldopje en de kelk, en dat zo dicht mogelijk onder de vuldop). Mijn nippeltjes heb ik bij de gasboer vandaan gehaald (schroefdraad M5 of M6). Kwestie van gaatje boren, draad tappen en het nippeltje zodanig inkorten dat dit niet naar binnen steekt.<br> Het een en ander aansluiten op het spruitstukvacuum en de elektriek, en het rijdt als een speer.<br>Succes, RObert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2006 18:01 #81038 door
Beantwoord door in topic su op lpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2006 18:12 #81037 door
Beantwoord door in topic su op lpg
het is al klaar.
iedereen bedankt voor de reacties ,
het resultaat is zeer goed , meer vermogen en beter oppakken op lpg.
eerst had ik een aftakking gemaakt van de slang naar de rembekrachtiging , dit was geen succes de onderdruk moest worden gedeeld en dat was te merken met remmen , de rembekrachtiger werkte minder goed.
toen heb ik de slang van de carterontluchting maar gebruikt.
ook starten op lpg gaat nu beter.
wel weet ik niet waar ik de carterontluchting nu weer laat , er zijn 2 aansluitingen op het spruitstuk , dus 1 te kort.
hier zal ik nog een vraag over stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2006 09:27 #81036 door
Beantwoord door in topic su op lpg
Klinkt allemaal wel logisch, waarom maken ze het bij de gasinbouw niet meteen zo?. Maar ik kan me het technisch nog niet voorstellen hoe ik het moet maken. Heb je een link naar het artikel en misschien een foto van je oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2006 12:20 #81035 door
Beantwoord door in topic su op lpg
beste ron ,,
ik heb geen kaas gegeten van het plaatsen van fotos op dit forum.
ik heb eerlijk gezegd ook weinig behoefte om mij daar in te gaan verdiepen.
als iemand wel weet hoe je fotos plaatst hier dan mag diegene zijn e mail adres achterlaten dan stuur ik daar fotos heen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2006 09:27 #81034 door
Beantwoord door in topic su op lpg
URL=http://img80.imageshack.us/my.php?image=sulpgmodificatie1vg.jpg] [/URL]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2006 12:41 #81033 door
Beantwoord door in topic su op lpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.