niet meer kunnen rijden op benzine

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2006 21:35 #52111 door
Sinds ik gister mijn uitlaat even heb laten lassen door een vriend van me wil mijn 142 niet meer rijden op benzine. Op gas rijdt ie prima. Ik heb de onderzijde van de auto + achteras+ remleiding aan van wat roest ontdaan en ingespoten met zinkspray en tectyl omdat de uitlaatdemper er toch onderuit was. Het lijkt erop dat er een ontluchtingsgaatje van de tank dicht is komen te zitten o.i.d. --> geen idee waar dat zit, iemand? (in de dop?) Of kan zijn dat er een slang dichtgesmolten is door de hitte. Kan alleen niets vinden. Iemand ideeën?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2006 22:34 #81255 door
Beantwoord door in topic niet meer kunnen rijden op benzine
Ontluchtingsgaatje lijkt me onwaarschijnlijk; draai de tankdop er anders even af en probeer 't opnieuw. Benzineleidng is van metaal, dus dichtsmelten lijkt me onwaarschijnlijk; tenzij er echt bovenop gelast is. In dat geval nog een geluk dat 't goed is gegaan en er niks in de fik is gevlogen. Heb je de massa van de accu losgehaald tijdens het lassen? Anders zou het kunnen dat er door 't electrisch lassen iets is overleden (benzineklepje of aansturing daarvan). Kwestie van spanning meten op de benzineklep om 't zeker te weten.
Het kan natuurlijk ook puur toeval zijn; zit er benzine in je tank? ;-) Succes, en ik lees graag wat 't uiteindelijk was!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2006 00:10 #81254 door
Ik hoop niet dat er een slang is dichtgesmolten. Bijna een Volvo rijder + volvo minder...

Kijk eens naar de 2 relais die de gas & benzine toevoer dicht/ open zetten. Het kan zijn dat als je op benzine rijdt de gasklep ook openstaat= dubbel mengsel.
Bij overschakelen van bezine naar gas en opgekeerd moet er steeds 1 relais klikken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2006 09:54 #81253 door
Bij dit soort problemen moet je systematisch tewerk gaan. Zit er benzine in de tank, loopt die benzine door de leiding, bereikt die benzine de benzinepomp, pompt de benzinepomp de benzine door, bereikt de benzine de carburateur enz.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2006 11:39 #81252 door
Dank voor jullie reacties!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2006 11:44 #81251 door
Oeps. Ik drukte p/o op enter en vorige berichtje werd gepost... ;) Er zit benzine in en ik had de pluspool van de accu losgehaald, want volgens die maat van me maakte het niet uit welke pool je loshaalt, zolang er maar geen gesloten kring is. Klopt dat dan niet?

Als ik de gas/benzine schakelaar op de middenstand zet krijgt de motor geen brandstof, dus het kan geen "dubbel mengsel" zijn.

Zal waarschijnlijk een relais zijn o.i.d. Ik zal alle stekkertjes en zekeringetjes in elk geval even nalopen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2006 16:27 #81250 door
Alle relais en zekeringen gecheckt, kon niks raars vinden. Er bleek te weinig benzine in de tank te zitten! Ik snap niet hoe het kan, ik had 6 liter benzine erin gegooid voordat ik deze post plaatste op het forum. Daarmee wou hij dus niet starten...!? Na er nog 20 liter bijgegooid te hebben rijdt ie weer prima. Moet er een minimale hoeveelheid van 10 liter in de tank zitten o.i.d.? Ik snap ook niet dattie helemaal leeg was; ik heb er een tijd geleden nog 25 liter ingegooid. Volgens mij lekt de tank niet en heb ik weinig op benzine gereden...

Nou ja, ik rijd eigenlijk toch altijd op gas... Maar ja: wel handig als ie het op benzine ook doet als je dat een keer nodig hebt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD