starten lpg/benz, met of zonder choke?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2006 21:59 #52087
door
starten lpg/benz, met of zonder choke? is gemaakt door
Kan iemand mij vertellen wat de beste methode is bij starten op LPG en op Benzine? Of hoe absoluut niet te starten? Maakt het bijv. uit of ik de choke gebruik of gewoon dichtlaat en wat gas bijgeef? Gas bijgeven gaat het makkelijkste, dan loopt 'ie alleen stationair nog even schokkend tot ik eenmaal aan het rijden ben (bij het eerste stoplicht loopt 'ie stationair al weer prima), met choke lukt op zich ook wel, maar heeft dit nog voordelen? En hoe lang zou de choke dan open moeten staan (en helemaal open, of half open?).<br><br>
Ik rij pas net met een amazon, en dus ook pas voor het eerst met choke, dus alle tips zijn welkom, algemene info over wat de choke precies doet of links hiernaartoe ook!
Ik rij pas net met een amazon, en dus ook pas voor het eerst met choke, dus alle tips zijn welkom, algemene info over wat de choke precies doet of links hiernaartoe ook!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2006 23:21 #81388
door
Beantwoord door in topic starten lpg/benz, met of zonder choke?
De choke doet op gas niets met het mengsel, alleen met het stationair toerental.
Dus als je toerental na het starten wat laag is, kun je zonder problemen de choke uitgetrokken laten tot de motor opgewarmd is.
<br>
De gasinstallatie spuit met het aanzetten van het contact ong. 1 sec gas in de inlaat, wat het starten vergemakkelijkt, dus bij de meeste auto's helpt het even te wachten met doorstarten. <br>
s'Winters wil mijn 122s (2 carb) beter starten als ik 2 x het contact gedurende 1 sec. aanzet, voordat ik doorstart.
Dus als je toerental na het starten wat laag is, kun je zonder problemen de choke uitgetrokken laten tot de motor opgewarmd is.
<br>
De gasinstallatie spuit met het aanzetten van het contact ong. 1 sec gas in de inlaat, wat het starten vergemakkelijkt, dus bij de meeste auto's helpt het even te wachten met doorstarten. <br>
s'Winters wil mijn 122s (2 carb) beter starten als ik 2 x het contact gedurende 1 sec. aanzet, voordat ik doorstart.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2006 15:05 #81387
door
Sommige installaties hebben een gaschoke. Die druk ik twee keer in, heel even wachten en met reguliere choke + gas even vol ingedrukt start mijn ama uit 69 zelfs bij -20 op gas.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2006 16:54 #81386
door
Ik zet altijd mijn choke (op gas dus: handgas te noemen) half tot 3/4 open, waarna ik mijn contact in de in stand II zet (dus net voor daadwerkelijk starten). Ik heb verder een gaschoke (witknopje naast de keuzeknop "benzine - lpg") en die druk ik 4 x kort in (ik heb meerdere manieren geprobeerd en dit werkt zomer en winter perfect), daarna sleutelomdraaien een klein beetje gas geven met je voetpedaal en nog even de witte knop indrukken. Als het goed is slaat ie dan bijna meteen aan! Anders even twee keer laten zwengelen. Doet ie het dan nog niet, even niet meer choken met de witte knop, want dan verzuip je hem.
Mijn 144 uit '69 start zo zelfs na matige nachtvorst prima. Ik kan verder mijn handgas al meteen na het starten terug schuiven naar ongeveer 1/3 en als ik de straat uit ben, kan ik hem helemaal inschuiven zonder problemen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes en veel plezier! Groeten Marijn
Mijn 144 uit '69 start zo zelfs na matige nachtvorst prima. Ik kan verder mijn handgas al meteen na het starten terug schuiven naar ongeveer 1/3 en als ik de straat uit ben, kan ik hem helemaal inschuiven zonder problemen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes en veel plezier! Groeten Marijn