slechte stationairloop 145 op lpg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2006 22:08 #52084
door
slechte stationairloop 145 op lpg is gemaakt door
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn 145 b20 op lpg.
Wanneer de motor goed op temperatuur is na ongeveer 15/20 minuten rijden loopt de motor niet meer stationair. Bij afremmen voor verkeerslicht o.i.d. slaat de motor af, hierdoor ook de rembekrachtiger met alle "leuke" momenten van dien.
Wanneer de motor koud is loopt hij netjes stationair ook bij afremmen etc.
Ik ben een behoorlijke leek, dus waar zou het probleem in kunnen zitten?
Het recentelijk de kleppen laten stellen.
alvast mijn dank Alfred
Ik heb het volgende probleem met mijn 145 b20 op lpg.
Wanneer de motor goed op temperatuur is na ongeveer 15/20 minuten rijden loopt de motor niet meer stationair. Bij afremmen voor verkeerslicht o.i.d. slaat de motor af, hierdoor ook de rembekrachtiger met alle "leuke" momenten van dien.
Wanneer de motor koud is loopt hij netjes stationair ook bij afremmen etc.
Ik ben een behoorlijke leek, dus waar zou het probleem in kunnen zitten?
Het recentelijk de kleppen laten stellen.
alvast mijn dank Alfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2006 22:55 #81412
door
Beantwoord door in topic slechte stationairloop 145 op lpg
Loopt de motor op benzine ook slecht? Het is en blijft een benzinemotor. Dus eerst afstellen op benzinne en dan pas op LPG. Op de verdamper zit een stationair schroef. Probeer eerst met warme motor het benzinegedeelte goed te krijgen en dan pas op LPG.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 00:00 #81411
door
Carburatiemotor of injectie?
Bij injectie - weet ik uit eigen ervaring - moet het ontstekingstijdstip wat later liggen voor LPG. Als het te vroeg ligt (benzineinstelling) hakt de vervroeging te hard in, bijvoorbeeld bij stoppen voor een verkeerslicht.
Bij injectie - weet ik uit eigen ervaring - moet het ontstekingstijdstip wat later liggen voor LPG. Als het te vroeg ligt (benzineinstelling) hakt de vervroeging te hard in, bijvoorbeeld bij stoppen voor een verkeerslicht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 00:27 #81410
door
zit de slang tussen het spruitstuk en de bekrachtiger niet los cq. gescheurd?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 12:09 #81409
door
Hallo Marel,
Het betreft een 145 waar de benzine tank etc.uit verwijderd is,de auto loopt alleen op lpg. Het lijkteropdat de overgang tussen normale loop en stationair niet goed verloopt.
Het betreft een 145 waar de benzine tank etc.uit verwijderd is,de auto loopt alleen op lpg. Het lijkteropdat de overgang tussen normale loop en stationair niet goed verloopt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 12:12 #81408
door
Hallo Rob,
Het betreft een motor uit een 240 turbo, waar de turbo vanaf is gehaald. Heel eerlijk heb ik geen idee of het een injectie of carburatie motor betreft.
gr. alfred
Het betreft een motor uit een 240 turbo, waar de turbo vanaf is gehaald. Heel eerlijk heb ik geen idee of het een injectie of carburatie motor betreft.
gr. alfred
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 12:22 #81407
door
Dta is niet ingewikkeld te zien, carburateurs zitten op het inlaatspruitstuk aan de rechterkant ban de motor. Voor de kijkers van voren links. Geen carbs? dikke kans dat het injectie is.
Als het een injectiemotor is, is het dus het latere nogal anders gemaakte type injectie. Die ken ik niet maar het verschil in timing zal hetzelfde zijn.
Rob
Als het een injectiemotor is, is het dus het latere nogal anders gemaakte type injectie. Die ken ik niet maar het verschil in timing zal hetzelfde zijn.
Rob
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 14:54 #81406
door
Probeer eerst de basisafstellingen uit. Ontsteking oa. Kijk of je de verdamper kan aftappen mbv sludgeschroef onder de verdamper. Valse lucht wellicht? Bij aanzuiggedeelte? Kleppen laten stellen bij een garage? Een beetje universeelgarage bedrijf kan hier gewoon goed mee overweg hoor. In mijn garagetijd deed ik ook allerlei voertuigen, vooral Volvo is geen moeilijke auto. Anders lijkt het erop dat de verdamper 'versleten' is. Heb je een desnoods een LPG man in de buurt, zelf de verdamper vervangen is niet echt moeilijk, zelfs de betere automaterialenhandel heeft ze vaak liggen, gaan vaak in ruilsysteem. Evt sloop? succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2006 23:31 #81405
door
Heb n.a.v. de tips wat met de stationairloop gefrobeld, heeft nog geen verbetering gegeven. Het verhaal sludgeschroef begrijp ik niet goed??
Wie kan mij dit uitleggen
groet alfred
Wie kan mij dit uitleggen
groet alfred
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2006 11:06 #81404
door
Beste Fred, vaak zit aan de onderkant van de verdamper een bout die je eruit kan draaien om vuiligheid uit de verdamper te kunnen laten lopen.
Je hebt wat gefröbeld met de afstelling maar heb je wat gevonden? Uit je verhaal lijkt mij dat je niet echt weet waar je moet zoeken, met alle respect.
Laat de auto door een LPG man beoordelen, ik denk dat er gewoon een nieuwe verdamper op moet. De soepelheid van de membramen in de verdamper gaan naar verloop van tijd achteruit. succes.
Je hebt wat gefröbeld met de afstelling maar heb je wat gevonden? Uit je verhaal lijkt mij dat je niet echt weet waar je moet zoeken, met alle respect.
Laat de auto door een LPG man beoordelen, ik denk dat er gewoon een nieuwe verdamper op moet. De soepelheid van de membramen in de verdamper gaan naar verloop van tijd achteruit. succes.