slechte stationairloop 145 op lpg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2006 22:08 #52084
door
slechte stationairloop 145 op lpg is gemaakt door
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn 145 b20 op lpg.
Wanneer de motor goed op temperatuur is na ongeveer 15/20 minuten rijden loopt de motor niet meer stationair. Bij afremmen voor verkeerslicht o.i.d. slaat de motor af, hierdoor ook de rembekrachtiger met alle "leuke" momenten van dien.
Wanneer de motor koud is loopt hij netjes stationair ook bij afremmen etc.
Ik ben een behoorlijke leek, dus waar zou het probleem in kunnen zitten?
Het recentelijk de kleppen laten stellen.
alvast mijn dank Alfred
Ik heb het volgende probleem met mijn 145 b20 op lpg.
Wanneer de motor goed op temperatuur is na ongeveer 15/20 minuten rijden loopt de motor niet meer stationair. Bij afremmen voor verkeerslicht o.i.d. slaat de motor af, hierdoor ook de rembekrachtiger met alle "leuke" momenten van dien.
Wanneer de motor koud is loopt hij netjes stationair ook bij afremmen etc.
Ik ben een behoorlijke leek, dus waar zou het probleem in kunnen zitten?
Het recentelijk de kleppen laten stellen.
alvast mijn dank Alfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2006 22:55 #81412
door
Beantwoord door in topic slechte stationairloop 145 op lpg
Loopt de motor op benzine ook slecht? Het is en blijft een benzinemotor. Dus eerst afstellen op benzinne en dan pas op LPG. Op de verdamper zit een stationair schroef. Probeer eerst met warme motor het benzinegedeelte goed te krijgen en dan pas op LPG.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 00:00 #81411
door
Carburatiemotor of injectie?
Bij injectie - weet ik uit eigen ervaring - moet het ontstekingstijdstip wat later liggen voor LPG. Als het te vroeg ligt (benzineinstelling) hakt de vervroeging te hard in, bijvoorbeeld bij stoppen voor een verkeerslicht.