benzinetoevoer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2006 17:22 #52068
door
benzinetoevoer is gemaakt door
Wie kan mij helpen?
Heb sinds kort een 544 in mijn bezit, wil hem eerst goed lopend hebben voordat ik de rest ga opknappen.
Loopt stationair goed, maar als ik ga rijden stopt ie na enige tijd.
Na veel zoekwerk ben ik er achter dat de benzinepomp op een bepaald moment in de bovenste stand blijft staan en dus niet meer pompt. Volgens mij komt dat omdat er tegendruk wordt opgebouwd ergens tussen de pomp en de carburateur. Wie kent dit euvel en hoe zou dit te verhelpen zijn?
Heb sinds kort een 544 in mijn bezit, wil hem eerst goed lopend hebben voordat ik de rest ga opknappen.
Loopt stationair goed, maar als ik ga rijden stopt ie na enige tijd.
Na veel zoekwerk ben ik er achter dat de benzinepomp op een bepaald moment in de bovenste stand blijft staan en dus niet meer pompt. Volgens mij komt dat omdat er tegendruk wordt opgebouwd ergens tussen de pomp en de carburateur. Wie kent dit euvel en hoe zou dit te verhelpen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2006 21:56 #81491
door
Beantwoord door in topic benzinetoevoer
Het lijkt mij dat de pomphevel blijft hangen, waardoor de opbrengst steeds minder wordt. Als je hem eruit haalt en met de muis van je hand bediend voel je dan inderdaad het probleem? Anders een nieuwe pomp lijkt mij. Membraam even eruit wippen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2006 22:08 #81490
door
Ik had de pomp losgehaald van het blok.
dan kan ik de benzine oppompen met de handhevel.
Als ik de uitgang dichthoud, blijft de hevel die in het blok zit omhoog staan, dus bij tegendruk zal de nok in het blok de hevel niet meer op en neer laten gaan.
De handhevel heeft op dat moment ook geen weerstand. Wel heb ik ook gezien dat er lucht in het kijkglas omhoog borrelt daar waar de benzine erin komt als ik veel gas geef, misschien is dat het probleem, maar hoe kan dit, er zit wel benzine genoeg in de tank.
dan kan ik de benzine oppompen met de handhevel.
Als ik de uitgang dichthoud, blijft de hevel die in het blok zit omhoog staan, dus bij tegendruk zal de nok in het blok de hevel niet meer op en neer laten gaan.
De handhevel heeft op dat moment ook geen weerstand. Wel heb ik ook gezien dat er lucht in het kijkglas omhoog borrelt daar waar de benzine erin komt als ik veel gas geef, misschien is dat het probleem, maar hoe kan dit, er zit wel benzine genoeg in de tank.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2006 17:22 #81489
door
Als je het membraam eruit haalt zitten er toch klepjes in? Een aanzuigklepje en een overdrukklepje in de afvoer (naar de carb). Zijn deze nog ok? Slangen echt ok? Plaats eens doorzichtige benzinefiltertjes. Blaas de aanzuigslang eens door met een fietspomp oid. Zo ook de drukslang.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2006 12:06 #81488
door
Marcel, bedankt voor je reactie.
Ik heb de benzinepomp nogmaals uit elkaar gehaald.
Het euvel is achteraf waarschijnlijk verouderde benzine, waardoor de klepjes niet goed afsloten.
Ik heb de benzinepomp nogmaals uit elkaar gehaald.
Het euvel is achteraf waarschijnlijk verouderde benzine, waardoor de klepjes niet goed afsloten.