vervolg: motor gaat horten en stoten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2006 12:21 #52065
door
vervolg: motor gaat horten en stoten is gemaakt door
Ik heb gisteren wederom heel erg zitten opletten om er achter te komen hoe en wat er nou gebeurt als de auto gaat schudden. Op onze rit naar Zeeland was het weer goed raak zodra je op de teller 120 bereikt (ca 100km/h in echte kilometers) gaat hij lekker schudden, soms gaat het even wel goed maar die lol duurt nooit lang. In Zeeland hebben we zaterdag ochtend alles onder de verdelerkap schoongemaakt. Toen we gisteren terug naar huis reden was het probleem opgelost, hij schudde niet meer!! Nadat we getankt hadden begon hij weer een beetje te haperen maar op een één of andere manier als je wat meer gas gaf werd het minder. Maar naar mate we langer aan het rijden waren werd het haperen weer erger.
Wat ik me nou afvraag is het volgende, hoe kan het zijn dat er aan de binnenkant van de verdelerkap steeds viezigheid zit, ook tussen de contactpuntjes. Ik ben natuurlijk nog een leek maar ik zie niet hoe de viezigheid daarin kan komen. Het haperen was opgehouden na het schoonmaken maar kwam weer terug nadat we hadden getankt / stil stonden. Zou het helpen als ik contactspray in de verdelerkap spuit, mag dat eigenlijk wel??
Wat ik me nou afvraag is het volgende, hoe kan het zijn dat er aan de binnenkant van de verdelerkap steeds viezigheid zit, ook tussen de contactpuntjes. Ik ben natuurlijk nog een leek maar ik zie niet hoe de viezigheid daarin kan komen. Het haperen was opgehouden na het schoonmaken maar kwam weer terug nadat we hadden getankt / stil stonden. Zou het helpen als ik contactspray in de verdelerkap spuit, mag dat eigenlijk wel??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2006 13:46 #81498
door
Beantwoord door in topic vervolg: motor gaat horten en stoten
Zijn de puntjes ook ingebrand? Ik zou gewoon nieuwe puntjes, condensator, rotor en kap plaatsen. Grote kans dat je er dan vanaf bent.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2006 15:57 #81497
door
Onder de verdelerkap zit in de roterende as een soort viltje. Hierin kan ter smering een weinig olie. Misschien heb je iets te veel gebruikt? Ook kan het zijn dat je de contactpuntnok met te veel olie hebt gesmeerd. Dit kan tot gevolg hebben dat de olie wordt rondgeslingerd met alle gevolgen van dien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 20:13 #81496
door
Die 'viezigheid' komt van je koolstiftje en van vettigheid uit je verdeler. Kool geleid stroom dus daar zou de oorzaak kunnen zitten, Oude verdeelkappen vertonen kleine, moeilijk of niet zichtbare scheurtjes waardoor de vonkverdeling slecht gaat. Regelmatig vervangen dus. Contactspray erin maakt de schoon en vetvrij, mag best hoor. Kijk eens naar de stekkers van de bougiekabels, gewoon even eruit trekken en kijken, soms zie je daar troep....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 23:03 #81495
door
Zijn het soms hele kleine metaaldeeltjes,die viezigheid.?Dan denk ik dat de gewichtjews van de vervroeging een gebroken veertje hebben en ergens tegen aan worden geslingerd.Ik heb dit al een een paar keer eerder gezien.Even een magneetje er bij houden en je weet het