route lpg-leiding

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2006 19:09 #52061 door
route lpg-leiding is gemaakt door
Bij mijn Amazon liep de leiding van de LPG door het dwarsbalkje ter hoogte van de voorruit. Ik sta op het punt om daar een nieuw balkje in te lassen maar ik vraag me af wat ik met de LPG-leiding moet.
John den Turck plaatste op 25-7-2005:
<i>"Naast deze eisen mag de leiding niet onder de auto niet beschadigd worden als je de auto opkrikt en ook niet te dicht bij de uitlaat liggen of door dragende delen lopen. Bij een Volvo is het redelijk simpel om de leiding aan de binnenzijde van de dorpel te leggen. De doorvoer van de leiding door het binnenscherm moet beschermt worden door een rubberen thule."</i>
Het balkje waar hij doorheen liep lijkt mij een dragend deel. Ik vraag me af hoe de leiding bij andere auto's loopt en hoe je deze door de dorpel zou kunnen leggen (dat is dus geen dragend deel?).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2006 00:05 #81530 door
Beantwoord door in topic route lpg-leiding
De dorpel is wel degelijk een dragend deel en er in leggen is onmogelijk.
Wat bedoeld wordt is dat de leiding aan de achterzijde van de dorpel gelegd kan worden.
Dus als je de dwarsbalk vervangt, zou je de leiding er onderdoor kunnen leiden.
Bij jouw auto zat de leiding dus wel DOOR een dragend deel, dat lijkt mij niet handig, zo niet verboden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2006 08:18 #81529 door
Daar ben ik het wel mee eens, maar de leiding lag wel mooi beschermd. Als je hem onder het balkje door legt wordt de leiding al snel geraakt als je een hoog stoepje, laag paaltje of een kei ofzo meepakt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2006 10:01 #81528 door
Als je er toch een nieuw balkje inzet kun je er misschien een buisje inlassen en de leiding daardoor heen leggen. Kan me niet voorstellen dat je daar een probleem mee krijgt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2006 19:14 #81527 door
Mijn LPG leiding ligt gewoon onder de auto naast de benzineleiding. Ver genoeg van de uitlaat dus.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2006 14:19 #81526 door
Inderdaad Rob, bij mij ligt ie ook gewoon parallel aan mijn benzineleiding. Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing. Werkt goed en veilig!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 08:45 #81525 door
Ik leg hem ook maar langs de benzineleiding en las de balken waar hij nu doorloopt wel dicht. Ik hoop dat de leiding lang genoeg is.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD