carburateur naalden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2006 21:56 #52012
door
carburateur naalden is gemaakt door
Hallo,
Mijn neefje heeft een Amazon uit 1967 met een B18 motor, nu heeft die hem voor de APK gehad en het CO wil niet lager dan 10%, de apk-keurmeester heeft wel verstand van die volvo motoren maar het CO blijft steken op 10%
Weet iemand wat daar de oorzaak van is.
En bestaat er een programmatje (ik weet dat bij SU-carburateurs een naalden programma is) ik vroeg mij af of er ook zoiets is voor Stromberg carburateur.
De carburateur die mijn neefje heeft is een single Stromberg 175 cd2 s (die s is er heel lichtjes in gestanst. hij heeft er een 4F naald inzitten, klopt die allemaal wel?
Alvast bedankt
MEt vriendelijke groet
Frans van Zeeventer
Mijn neefje heeft een Amazon uit 1967 met een B18 motor, nu heeft die hem voor de APK gehad en het CO wil niet lager dan 10%, de apk-keurmeester heeft wel verstand van die volvo motoren maar het CO blijft steken op 10%
Weet iemand wat daar de oorzaak van is.
En bestaat er een programmatje (ik weet dat bij SU-carburateurs een naalden programma is) ik vroeg mij af of er ook zoiets is voor Stromberg carburateur.
De carburateur die mijn neefje heeft is een single Stromberg 175 cd2 s (die s is er heel lichtjes in gestanst. hij heeft er een 4F naald inzitten, klopt die allemaal wel?
Alvast bedankt
MEt vriendelijke groet
Frans van Zeeventer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2006 22:46 #81782
door
Beantwoord door in topic carburateur naalden
CO meting voor apk voor een auto uit '67?
Daar mag hij hem zeker NIET op afkeuren.
Hij zou'm eigenlijk er niet eens aan hoeven te gooien (kijk dus gelijk op je rekening
.
Voor ongeveer 28 euro heb je een revisie setje inclusief nieuwe naald en sproeier.
Naar mijn weten bij stromberg geen verschillende sproeiers/naald (afgezien van de "normale en de "s"type.
Daar mag hij hem zeker NIET op afkeuren.
Hij zou'm eigenlijk er niet eens aan hoeven te gooien (kijk dus gelijk op je rekening

Voor ongeveer 28 euro heb je een revisie setje inclusief nieuwe naald en sproeier.
Naar mijn weten bij stromberg geen verschillende sproeiers/naald (afgezien van de "normale en de "s"type.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2006 08:50 #81781
door
Er is wel degelijk verschil bij Stromberg. Je hebt namelijk B18 en B20 stromberg carbs. Te herkennen aan een stelbare sproeierbuis onderaan de carb(B18) en niet te stellen sproeierbuis, een dop onderaan de carb bij een B20. Zeg dit er wel even bij als je een revisieset gaat bestellen, want anders gaat het mis. En afkeuren op CO kan helemaal niet!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2006 13:20 #81780
door
Er staat toch ook niet dat de auto afgekeurd is?