lpg op dubbele su carburateurs

Lees meer
23-09-2006 08:26 #51840 door Daan de Jong
lpg op dubbele su carburateurs is gemaakt door Daan de Jong
<p class="MsoNormal"><font face="Verdana" size="3"><span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: Verdana">Mijn naam is Daan de Jong en ben bezig mijn amazon te &ldquo;upgraden&rdquo; . Nu komt het dat na het plaatsen van dubbele su carburateurs deze heel erg slecht lopen op lpg. Op benzine gaat het prima. De motor heeft zelfs al te weinig vermogen om er de garage mee uit te rijden. Zou het kunnen dat er een andere ontstekingscurve gekozen moet worden op de 123 onsteking.? Het gaat om een opgeboorde B20 naar bijna 2100cc met een k-nokkenas. een 85mm E cilinder kop met grotere kleppen,een simons sportuitlaat inclusief het spruitstuk. nu heb ik onlangs dubbele su carburateurs gemonteerd met KD naalden.Op benzine gaat dit prima,al heb ik wel het gevoel dat er nog wat fine tuning nodig is. Ik heb zojuist de originele luchtfilters gemonteerd omdat ik op het net gelezen had dat dit met dubbele su carburateurs en k&N luchtfilters niet zou gaan werken. nu met de originele luchtfilters dus ook niet. Hier kan het dus niet aan liggen, denk ik. Nu begin ik een beetje vast te lopen en de tijd begint te dringen omdat de apk Al een aantal weken geleden verlopen is en keuren zo onmogelijk is. Nog een vraag is hoe ik de gastukken moet monteren. Er zit een conische kant aan en een bolle kant.?Ik heb bijde kanten geprobeerd maar er was geen verbetering.</span></font></p><p class="MsoNormal"><font face="Verdana" size="3"><span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: Verdana">alvast bedankt voor de komende reacties.<o:p></o:p></span></font></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Han Beker (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-09-2006 11:38 #82505 door Han Beker (GAST)
Beantwoord door Han Beker (GAST) in topic lpg op dubbele su carburateurs
Strikte voorwaarde om LPG goed te kunnen af stellen is dat de motor op benzine perfect loopt.
Ik zou dus eerst aan die fine-tuning op benzine gaan werken.
Verder is het wel zo dat LPG moeilijker ontbrandt dan Benzine en dat een manco aan de ontsteking eerder merkbaar is op lpg dan op benzine. Staat de ontsteking wel goed op tijd?
Maar TOTAAL geen vermogen hebben op lpg lijkt me toch wel vreemd. Je zou dan toch ook moeten gaan denken aan een probleem met de lpg installatie. Zit de LPG tank wel vol? Gaan de electrische kranen wel goed open en dicht? Krijgt de auto niet per ongeluk benzine en LPG tegelijk?
Mijn ervaring met dubbele carburateurs en lpg is wel dat het niet makkelijk is om de boel goed afgesteld te krijgen.

succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2006 20:10 #82504 door 11631-dummy
Beantwoord door 11631-dummy in topic lpg op dubbele su carburateurs
<p>Daan, als jou auto goed loopt op benzine, co enz allemaal goed staat, kan je er volgens mij gewoon naar de apk man gaan.</p><p> Mijn 544 loopt momenteel alleen fatsoenlijk op gas (op benzine lijkt het wel of ik 2 cylinders mis???)en de keurmeester heeft bij de steekproef aangegeven dat de secundaire brandstof niet werkt en dit was geen probleem.</p><p>Wel een probleem was, dat ze bij de steekproef vonden dat er teveel speling op mijn fusees zit, dus afkeur :-(</p><p>Lijkt me dat jouw secundaire brandstof dan gas is en niet benzine en je kan het natuurlijk ook vooraf nog aan jouw apk man vragen</p><p>Succes,</p><p>Ron</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2006 19:40 #82503 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic lpg op dubbele su carburateurs
<p>Hallo Ron,</p><p>Bedankt voor je reactie.Ik heb even geinformeerd, voor de apk moet de auto kunnen rijden op de brandstof die op het kentekenbewijs staat. Dat is in mijn geval gas. Voor aanstaand weekeind kan ik een synchrotester lenen. Inderdaad eerst de boel op benzine perfectioneren en dan verder met lpg stoeien.Verder hopen dat het nog lang duurt voordat de rdw gaat controleren op apk.</p><p>Daan</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.