Backfire: B20 vervolg..

  • Misha Hofkes (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-10-2006 17:30 #51806 door Misha Hofkes (GAST)
Backfire: B20 vervolg.. is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
Na het stellen van kleppen en ontsteking is probleem nog steeds niet over: heb vandaag eigenlijk per ongeluk ontdekt dat de motor extreem veel hoger en regelmatiger stationair gaat lopen als ik met mijn hand de gehele luchtinlaat afsluit.. Lijkt dus op veel te arm mengsel... Ga ik daarmee verder zoeken... Alle tips zijn wederom welkom...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hendri Verveda (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2006 09:33 #82632 door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic Backfire: B20 vervolg..
Zuigt ie geen valse lucht aan via de rembekrachtiger? Dat was bij mij het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2006 10:27 #82631 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Backfire: B20 vervolg..
Ik neem aan dat ik dat kan controleren door bijvoorbeeld te zuigen aan de slang ? er zit volgens mij een soort terugslagklepje in het midden, en die zou dus wel lucht van spruitstuk -> Bekrachtiger moeten toestaan, maar niet andersom ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hendri Verveda (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2006 14:33 #82630 door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic Backfire: B20 vervolg..
De rembekrachtiger werkt op onderdruk, dus er gaan alleen maar lucht van de bekrachtiger naar het spruitstuk. Als daar een lek zit zuig ie dus valse lucht aan. Je kunt gewoon eens de slang er helemaal afhalen en het gat in het spruitstuk afstoppen om te zien wat er gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2006 19:28 #82629 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Backfire: B20 vervolg..
<p>Heb inmiddels alle slangen eraf gehad en spruitstuk dichtgedrukt. Weinig verschil.</p><p>Wellicht spruitstukpakking ? Maar eerst maar eens naar een LPG-specialist, misschien valt het reusachtig mee allemaal.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-10-2006 12:13 #82628 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Backfire: B20 vervolg..
Check je vervroeging eens met een stroboscooplamp aangesloten op cylinder #1 en vervolgens op #4. Als je een andere waarde afleest zou het kunnen zijn dat je ontstekings as( waar de rotor op zit) versleten is en teveel speling heeft. Probeer eens of je de as heen en weer kunt bewegen. Als dat het geval is dan kun je de ontsteking nooit goed afstellen.
Lees de vervroegingscurve ook met hogere toeren. Bij zo'n 3000 toeren moet de vervroeging ong. 34graden zijn. Lukt dat niet dan zitten de vervroegingsgewichtjes onder de grondplaat (waar je punten op zitten) vast. Kan je verder testen door de rotor met de hand te draaien en weer los te laten. De rotor moet vloeiend in zijn oorspronkelijke stand terug keren. Er zit een kogeltje onder een houdertje op de grondplaat, daar een keer per jaar wat vet tussen frunniken. En onder de rotor zie je in de as watten zitten, die ook een keer per jaar met een paar druppels olie smeren. Niet teveel anders kan de olie/vet tussen de puntjes komen.
Suc6 met je speurtocht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.