Weber "Outlaw" carburateur

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-10-2006 15:51 #51780 door Marijn de Koning
Weber "Outlaw" carburateur is gemaakt door Marijn de Koning
<p>Ik heb van een bekende op dit forum, Ben Flierman, de tip gekregen om een Weber 'Outlaw' carburateur te monteren als ik mijn amazon combi wat meer pit wil geven. (Zie zijn website www.tinustechniek.nl ) </p><p>Ik rij een Az combi met B18 met Stromberg, d nokkenas en overdrive. Verder (nog) geen aanpassingen, later wellicht simons uitlaat en ander spruitstuk. Ik rij op LPG. Zijn hier mensen die ervaring hebben met zo'n carburateur? Wat kan ik ervan verwachten? Heeft het wel zin om een dergelijke aanpassing te doen als ik toch op LPG blijf rijden? Waar kan ik misschien meer info vinden over deze carb? Alle advies welkom!</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-10-2006 20:50 #82769 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Weber "Outlaw" carburateur
<p>Omdat deze Weber inclusief LPG-mengstuk een nieuw produkt is dat feitelijk nog niet eens op de markt is, zul je geen reacties krijgen. Er zijn er pas twee verkocht, en ikzelf rij er mee. </p><p>De kit is bedoeld om meer vermogen te leveren, makkelijker af te stellen, en (veel) minder onderhoudsgevoelig te zijn dan dubbele SU's. Aanvankelijk moest je overstappen op zgn. dubbele DCOE webers om meer vermogen te krijgen dan SU's. Deze zijn echter enorm duur, en een 'pain in the butt' om afgesteld te krijgen. De weber outlaw kit gaat in het gebied tussen de SU's en DCOE in zitten. Zowel qua vermogen als qua prijs.</p><p>Groeten Ben</p>

tinustuning.nl

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-03-2009 21:34 #82768 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber "Outlaw" carburateur
In de basis betreft het een Weber 38DGAS carburateur, maar dan met een handchoke. Daar is op het internet wel het een en ander over te vinden. Niettemin blijft het jammer dat praktijkervaringen met de Volvo B18/B20 hier uitblijven.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2009 17:24 #82767 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Weber "Outlaw" carburateur
<p>2 jaar heb ik met deze carburateur rondgereden met een k , tt3 , tt5 nokkenas lpg en benzine.</p><p>mijn praktijkervaringen heb ik gedeeld met tinustechniek , tinustechniek heeft voor zover ik weet zelf ook al deze setups uitgeprobeerd en in zijn eigen woorden op zijn website vermeld.</p><p>er worden hier praktijkervaringen gevraagd.</p><p>dit zijn mijn praktijkervaringen,,</p><p>de combinatie k nokkenas / weber outlaw,,</p><p>goede combinatie, loopt zuinig op benzine redelijk duur op gas , hier zeg ik wel bij dat dit sterk afhankelijk is van de rijstijl</p><p>maar met weber outlaw ga je toch steviger rijden dan met een enkele stromberg , echter deze combinatie loopt zo mooi op benzine dat je je kunt afvragen of het nog loont om op lpg te rijden.</p><p> </p><p>combinatie tt3/weber outlaw,,</p><p>goede combinatie,vergelijkbaar met de ervaringen met de k as , de tt3 as loopt met vrijwel elke carburateur goed ,</p><p>zelf uitgeprobeerd.</p><p>de combinatie tt5/weber outlaw , dit vind ik de mindere combinatie , gevoelsmatig is de weber outlaw onvoldoende voor de tt5 , loopt duur op benzine , erg duur , lijkt nog beter op lpg te lopen echter alleen met een grote dubbele verdamper.</p><p>de tt5 loopt veel beter met dubbele zijstroomcarburateurs zoals dcoe40 weber en dellorto dhla40</p><p>uit praktijkervaring blijkt dat met dubbele dhla 40/tt5 het brandstofverbruik op benzine behoorlijk is afgenomen ten opzichte van de weber outlaw , de combinatie tt5/dhla op lpg is geen succes.</p><p> </p><p>mijn conclusie ,, het resultaat is sterk afhankelijk van het type nokkenas en overige aanpassingen in combinatie met deze carburateur.</p><p>nogmaals dit zijn mijn praktijkervaringen.</p><p>de weber outlaw heb ik toen aangeschaft om meer vermogen en snelheid te krijgen , nadat ik van de dubbele zijstroomcarburateurs had geproefd heb ik hier de voorkeur aan gegeven en de weber outlaw verkocht.</p>

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-03-2009 20:07 #82766 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Weber "Outlaw" carburateur
Dank voor je reactie, eindelijk dan toch wat praktijkervaringen... De meesten onder ons zullen niet de ambitie en/of het geld ervoor (over) hebben om van hun Volvo een rallywagen dan wel een circuitracer te maken, dus met een standaard nokkenas, een TT3, of iets daar tussenin wel tevreden zijn. Een Weber Outlaw lijkt voor die categorie dus een goede performance optie en is last but not least ook nog eens fors goedkoper dan een 45DCOE.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD