omloopluchtschuif
- Bert Alfing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2006 11:56 #51775
door Bert Alfing
omloopluchtschuif is gemaakt door Bert Alfing
Voor mijn 1800ES ben ik op zoek naar een omloopluchtschuif. Wie kan mij hieraan helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-10-2006 14:03 #82792
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic omloopluchtschuif
Nieuw zijn ze volgens mij niet meer te krijgen of verschrikkelijk duur zo rond de €250,00. Ik heb een maand of 3 geleden een goede gebruikte besteld bij Dries Bakkenes in Barneveld voor €50,00. Je kan zien of ie werkt door hem in een pannetje met water te leggen, op het vuur zetten en kijken of ie open gaat. Pakking is niet meer te krijgen, althans ik kon er geeneen vinden, heb er zelf een geknipt van pakkingpapier (of met vloeibare pakking monteren). Omdat ze steeds schaarser worden zou ik hem eens in de 2 jaar demonteren en van binnen schoonmaken en inspuiten met WD40, dan gaat ie veel langer mee. Op deze site staat het tel.nr van Dries.
(Je kan het natuurlijk eerst op de Volvobeurs in Utrecht proberen as weekend)
www.volvo-klassiekers.nl/
(Je kan het natuurlijk eerst op de Volvobeurs in Utrecht proberen as weekend)
www.volvo-klassiekers.nl/
21-10-2006 08:41 #82791
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic omloopluchtschuif
Ik heb diverse injectieonderdelen liggen, wat is een omloopluchtschuif, wat doet die?
groeten, Rob.
groeten, Rob.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-10-2006 10:20 #82790
Hoi Rob;
de luchtschuif doet wat de choke doet bij een carb. Hij laat extra lucht toe achter de gasklep bij een koude motor en sluit weer langzaam af als het koelwater op temperatuur komt. (onderdeel #241853)Hij zit net onder het thermostaathuis bevestigd in het blok en is via 2 rubberslangen verbonden met het inlaatspruitstuk. Op den duur gaat het aluminium oxideren in het huis en gaat de schuif vast zitten, meestal in de open stand waardoor het stationair toerental bij warme motor veel te hoog wordt. Bij Scandcar staat ie in de prijslijst voor €289,00 excl maar is niet meer leverbaar.
de luchtschuif doet wat de choke doet bij een carb. Hij laat extra lucht toe achter de gasklep bij een koude motor en sluit weer langzaam af als het koelwater op temperatuur komt. (onderdeel #241853)Hij zit net onder het thermostaathuis bevestigd in het blok en is via 2 rubberslangen verbonden met het inlaatspruitstuk. Op den duur gaat het aluminium oxideren in het huis en gaat de schuif vast zitten, meestal in de open stand waardoor het stationair toerental bij warme motor veel te hoog wordt. Bij Scandcar staat ie in de prijslijst voor €289,00 excl maar is niet meer leverbaar.
- Bert Alfing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2006 01:09 #82789
door Bert Alfing
Beantwoord door Bert Alfing in topic omloopluchtschuif
Peter,Ik heb ook bij Scandcar geïnformeerd, hij biedt aan voor €650,00 excl!! Dus wel iets meer als de €289,00!Groet, Bert Alfing
22-10-2006 17:22 #82788
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic omloopluchtschuif
Okee, die thermostaat in de voorzijde van de kop. Niet de choke dus, die zit op het inlaatspruitstuk. Ik kan kijken of ik er nog een heb, ik denk het niet.
succes, Rob.
succes, Rob.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-10-2006 22:57 #82787
Alfing;
echt belachelijke prijzen!
Ik moet nog wel ergens een schema om de schuif omtebouwen naar eentje van een 240 hebben. Die openen en sluiten dmv een elektrisch verwarmd bimetaal. Als je helemaal niets weet werkt dat ook prima. Zal ik wel diep moeten gaan graven maar laat het maar weten dan zoek ik het voor je op. Of is het nog gelukt op de beurs? Ik heb vandaag nog wel een paar leuke dingetjes voor mijn ES gevonden:)
echt belachelijke prijzen!
Ik moet nog wel ergens een schema om de schuif omtebouwen naar eentje van een 240 hebben. Die openen en sluiten dmv een elektrisch verwarmd bimetaal. Als je helemaal niets weet werkt dat ook prima. Zal ik wel diep moeten gaan graven maar laat het maar weten dan zoek ik het voor je op. Of is het nog gelukt op de beurs? Ik heb vandaag nog wel een paar leuke dingetjes voor mijn ES gevonden:)
- Bert Alfing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2006 23:44 #82786
door Bert Alfing
Peter, als het goed is heeft "Klein Zweden" er nog één liggen. Ik ga het woensdag ophalen. Ik houd je op de hoogte. Groet, Bert
- Bert Alfing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2006 22:13 #82785
door Bert Alfing
Peter, "Klein Zweden" had inderdaad nog een goede schuif liggen. Nu enkel nog even inbouwen. Groet, Bert
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2006 11:09 #82784
Hallo Bert;
Leuk dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen. Daar ontbreekt het vaak aan op dit forum! Gelukkig nog een orginele kunnen vinden hoop voor niet al teveel! Goed schoonhouden dan kan hij weer jaren mee. Ik liep op de beurs en daar zag ik er eentje liggen, die maar meegenomen voor je weet maar nooit. Nu nog controleren of hij goed is, dat heb ik nog niet gedaan.
Succes met inbouwen
Leuk dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen. Daar ontbreekt het vaak aan op dit forum! Gelukkig nog een orginele kunnen vinden hoop voor niet al teveel! Goed schoonhouden dan kan hij weer jaren mee. Ik liep op de beurs en daar zag ik er eentje liggen, die maar meegenomen voor je weet maar nooit. Nu nog controleren of hij goed is, dat heb ik nog niet gedaan.
Succes met inbouwen