Welke naald in Stromberg

Lees meer
25-10-2006 08:43 #51762 door John Bressers
Welke naald in Stromberg is gemaakt door John Bressers
<p>Bij de revisie van mijn Stromberg, welke op mijn B20A zit, zoek ik de juiste naald.</p><p>Vlgs Haynes kan het de B2AF of de B1AN zijn, bij Scandcar wordt voor een B20A een B2AF geleverd, kan dus volgens mij.</p><p>De oude naald is echter een B1DA.</p><p>Wie weet wat nu de juiste naald is die hier in hoort en wat de verschillen zijn.</p><p>De sproeierbuis is geen probleem, die is altijd gelijk.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2006 13:03 #82844 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Welke naald in Stromberg
<p>Beste John en anderen,</p><p> </p><p>Ik zit met exact hetzelfde probleem, waarbij ik eerst wel dacht dat het sproeierbuisje bij een bepaalde naald hoorde. Ik lees nu dat dat dus NIET het geval is (?).</p><p> </p><p>Verder had ik idd. ook de B2AF gevonden in mijn Haynes, bij modeljaar 1969 (144, 1969). Ik heb alleen een gereviseerde motor en ik vermoed dat de carburateur er dus ook later is bijgezet. Het gaat echter wel om een Stromberg met geel clipsje aan de voorkant en dus een vaste sproeierbuis. </p><p>Hierop heb ik mijn kleine garagewerkboek (wat ik erbij heb gekregen) gepakt en daar staat bij de modellen vanaf 1973 met B20A motor, een B1CC naald. Die zat er bij mij ook in. Ik denk door toeval, want ik begreep van de vorige eigenaar dat deze toch wel door elkaar werden gebruikt. Ook op internet heb ik gelezen dat er veel "uitgewisseld" werd bij het gebruik van deze carburateurs. </p><p>Enigzins verwarrend dus... </p><p>Ik heb de B1CC een tijdje terug vervangen door een gebruikte B2AF als tijdelijke oplossing, omdat de eerstgenoemde compleet afgesleten was doordat ik ook op LPG rijd. Als je de naalden naast elkaar houdt, dan lijkt de 1CC wat groter en dus zuiniger (?) te werken.</p><p>En nu ik lees dat de sproeierbuis dus altijd gelijk is, kun je natuurlijk allebei proberen denk ik? Misschien heeft er nog iemand ervaring mee, of kan het een en ander verduidelijken? Alvast bedankt!</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.