Verbruik op gas

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2006 20:50 #51703 door Misha Hofkes (GAST)
Verbruik op gas is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Is op dit moment 1:6,3., bij gemiddeld gebruik (dus ook langere afstanden)</p><p>Gaat om een 142, B20B, enkele carb.</p><p>Lijkt me aan de hoge kant ?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mike Willems (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2006 11:14 #83068 door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Verbruik op gas
Lijkt me inderdaad wat hoog. Mijn ama verbruikt 1 op 9,5 gemiddeld en ik heb een redelijke zware rechtervoet. Staat de gastoevoer niet te rijk afgesteld? EN wat is de conditie van je motor? Voordat ik een revisie motor heb geplaatst verbruikte de oude motor circa 1 op7,5 gemiddeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-11-2006 11:57 #83067 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Verbruik op gas
<p>Mijn Amazon loopt gemiddeld 1:8 op lpg. Draai voor de lol eens die grote schroef op de lpg slang naar het gasmengstuk een halve slag in.</p><p>Mijn verbruik zou door netjes afstellen best omlaag kunnen, maar gezien de lage prijs van het lpg vind ik dat minder belangrijk. Het blijft uiteraard een motorconcept uit begin jaren 60 waarbij verbruik niet belangrijk was. Doe daar lpg bovenop en het verbruik is per definitie fors.</p><p>Je zou even bij een lpg man langs kunnen gaan om de afstelling te checken. Zorg zelf dan vast voor de juiste klepspeling en ontstekingsafstelling.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Huib Wassink (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-11-2006 00:18 #83066 door Huib Wassink (GAST)
Beantwoord door Huib Wassink (GAST) in topic Verbruik op gas
<p>Soms zit er een vernauwing in de luchttoevoer, die er in gezet is om op gas de afstelling goed te krijgen, of is de luchtinlaat opening vrij krap
Bij mijn 133GT heb ik de opening van 3 cm naar 6 cm vergroot en het gasverbruik ging van 1:6,5 naar 1 : 8,5</p><p>Mijn 122S heeft allang een grote opening en loopt 1:9.</p><p>Bij mijn vriend met een 121 hetzelfde verhaal, die ging van 1:7,5 naar 1:10, na het verwijderen van de vernauwing.</p><p>Van slechter lopen is geen sprake, alleen moest bij mij het stationair toerental flink bijgesteld worden.
Wij hebben allebei het gevoel dat de motor beter presteert en soepeler oppakt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2006 16:46 #83065 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Verbruik op gas
<p>Ja, een vernauwing zit er niet in... </p><p>Wel is het zo dat als ik met mijn hand de luchtopening half dicht houd, dat de motor hoger gaat lopen.. Lijkt dus op te rijk.. Moet de auto maar eens door een garage met CO-meter en gasmeter laten afstellen..</p><p>Probleem is nu wat lastig, want ik heb nu de ontstekings-blues... </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.