Remmen

  • Gemma en Tinus Kessels (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2006 23:13 #51702 door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
Remmen is gemaakt door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Gisteren en vandaag nieuwe schijven, blokken, trommels, remschoenen en een nieuwe rembekrachtiger gemonteerd op onze Amazone van 1970 met gescheiden systeem. Alles afgesteld en ontlucht volgens Haynes. Toch is er duidelijk verschil in remkracht op de achterwielen, en dat is er niet uit te stellen. Soms remt het rechter achterwiel harder en soms het linker achterwiel. Bij het linker achterwiel moet ik de remstelnok bijna niet indraaien, bij het rechterachterwiel bijna helemaal om "reactie" te krijgen in de vorm van remkracht. Ook het lampje dat drukverschil aangeeft tussen beide systemen blijft na ontluchten branden. Schakelaar van tevoren gedemonteerd. Wat doe ik niet goed ??? Vrije slag van het rempedaal klopt precies.</p><p>Groet, Tinus.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2006 08:25 #83072 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Remmen
Weet je zeker dat alles goed ontlucht is? Als je na het ontluchten (alle nippels in goede volgorde) de sensor terugplaatst die het drukverschil in de twee systemen 'voelt' zal het lampje uitblijven.
Dan zou ook alles gelijmatig moeten remmen.
Treedt dit probleem alleen op bij de achterwielen?
Zijn de remdrukregelaars van de achterremmen in orde?

succes, Rob.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gemma en Tinus Kessels (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2006 10:21 #83071 door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
Beantwoord door Gemma en Tinus Kessels (GAST) in topic Remmen
<p>Hallo Rob,</p><p>Hoe controleer ik of de remdrukregelaars goed zijn ?</p><p>Groet, Tinus.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2006 22:44 #83070 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Remmen
Goeie vraag. Ik kom niet verder dan wisselen voor exemplaren waarvan je weet dat ze goed zijn.
Voorzover ik weet zijn het reductieventielen om ervoor te zorgen dat de achterremmen niet te veel bijdragen. Als soms links en soms rechts harder remt lijkt het toch op lucht in het systeem. Heb je de ontlucht-volgorde goed gevolgd?

raadselachtig.

Rob

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-11-2006 14:09 #83069 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Remmen
Zet tijdens het ontluchten de achterkant iets hoger als de voorkant van de wagen en probeer eens te ontluchten terwijl de motor draait. Dit wil nog weleens helpen om de allerlaatste luchtbellen te verwijderen met name die in de remdrukverdeler achterblijven. Verder zou ik in ieder geval ook de flexibele slangen allemaal vervangen. Ook als ze er aan de buitenkant nog goed uitzien kan de binnenkant van de slang verstopt zitten door zwelling. De meeste remdrukverschillen worden door deze slangen veroorzaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.