B 18 motor amazon combi blijft afslaan

Lees meer
10-12-2006 11:16 #51665 door Willem de Haas
B 18 motor amazon combi blijft afslaan is gemaakt door Willem de Haas
<p class="MsoNormal"><span lang="NL" style="">Tot nu toe startte en reed mijn gerestaureerde LPG combi prima.
In juni haperde de motor. Bleek lek spruitstuk. Na vervanging (en meteen revisie van de carburateur) start en rijdt de combi soms prima, zowel op LPG als benzine. Maar hij kan plotseling er mee ophouden, of bij een koude start niet meer aanslaan. Alles gecontroleerd aan slangen en draden, zonder iets te vinden.
Wie vindt de speld in de hooiberg? Wat kan het zijn?
</span>Startslot? Verdamper (LPG installatie is oud). Brandstoftoevoer probleem?</p>W.illem de Haas wdehaas@hetnet.nl 06 44866716

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2006 11:42 #83270 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic B 18 motor amazon combi blijft afslaan
<p>Willem, je vraag is wel erg algemeen: "Wat kan het zijn?" In principe natuurlijk alles.</p><p>De kans dat het een elektrisch probleem is is erg groot; kun je alleen maar achter komen door erg gestructureerd te gaan zoeken.</p><p> </p><p>Als de auto niet wil starten, heb je dan wel een goede vonk? (meer dan 5mm!) Zo niet dan moet je het probleem in de onstekingsinstallatie zoeken.</p><p> </p><p>Als je wel een goede vonk hebt, krijgt je gasafsluiter (of benzineafsluiter / afhankelijk van de stand van je gasschakelaar) wel spanning? Ook gasafsluiter op de tank controleren.</p><p>En stroomt er ook brandstof uit je afsluiters?</p><p> </p><p>Laat even weten in welke hoek het probleem gezocht moet worden, dan kunnen de forumbezoekers je verder helpen.</p><p>Succes</p><p>
</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2006 21:52 #83269 door Harry Loof (GAST)
Beantwoord door Harry Loof (GAST) in topic B 18 motor amazon combi blijft afslaan
<p>Willem,</p><p>de 25A korte zekering al gecontroleerd? Ik had laatst ook iets dergelijks, en dat kon alles zijn maar bleek deze zekering te zijn. Hij leek goed, ik had hem gedraaid, maar toen ik hem eruit haalde bleek hij toch gecorrodeerd te zijn.</p><p>Succes Harry</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.