Wat voor een stromberg is dit?

• Mike Willems (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2006 17:06 #51631 door Mike Willems (GAST)
Wat voor een stromberg is dit? is gemaakt door Mike Willems (GAST)
<p>Vond vandaag een stromberg op de zolder van mijn schuur. Deze carburateuris uitgevoerd met een plastic kapje met daaronder een metalen strip. (bi-metaal?) Voor mij lijkt dit op een soort thermostaat achtig iets. Wat zijn de voor en nadelen van deze uitvoering en op welke motortypen is deze carburateur toepasbaar? Ik heb overigens ook nog een SU carburateur liggen. Wat zijn hier voor- danwel nadelen van ten opzichte van een stromberg?</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2006 16:56 #83408 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Wat voor een stromberg is dit?
<p>Het bi-metaal achter het gele kapje is de temperatuurcompensatie die dient om het stationair toerental over het hele temperatuurbereik constant te houden. Dit type is o.a. toegepast op de B20 motoren.</p><p>Je moet hem zodanig afstellen dat hij bij kamertemperatuur net open gaat. Voor meer details zie de Haynes manual.</p>

• Mike Willems (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2006 23:53 #83407 door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Wat voor een stromberg is dit?
<p>De thermostaat is dus een voordeel t.o.v. de modellen zonder. Ik zou deze dus best op mijn B20A kunnen plaatsen zonder problemen? Ik begrijp dus dat je de thermostaat zelf kunt afstellen. Ik beschik niet over haynes. Han zou je een kleine tip van de sluier kunnen oplichten?</p><p>Dank.</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2006 21:52 #83406 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Wat voor een stromberg is dit?
<p>Mike, thermostaat demonteren en goed kijken, e.e.a wijst zichzelf.</p><p>Verder een welgemeend advies, als je nog geen Haynes manual hebt zou ik er snel een aanschaffen. Alles staat zeer goed beschreven en er wordt geen verwijzing gegeven naar dure fabrieksgereedschappen. Men komt met zeer eenvoudige doch nuttige tips om met standaard gereedschap een reparatie uit te voeren.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD