Spanning op de voorpijp.

• Gemma en Tinus Kessels (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2007 12:17 #51597 door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
Spanning op de voorpijp. is gemaakt door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Ik heb een tijd geleden al eens een vraag gesteld over een gescheurde demper van onze Amazone uit 1970. Nu is deze weer gescheurd, en gelukkig kon hij nog gelast worden. Nu vind ik dat er veel spanning op de voorste lange uitlaatpijp staat. Als je achter de auto staat wijst de voorpijp overdreven naar links. Ik heb de motorsteunen al vervangen, en volgens mij kan er verder weinig verkeerd gemonteerd zijn. Er zit ook een rubber achter de bak. Hoe kan het nou zo zijn dat die voorpijp zo overdreven naar links wijst ? De uitlaat blijft onder spanning staan.</p><p>Alvast bedankt, Tinus.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-01-2007 12:58 #83591 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Spanning op de voorpijp.
Misschien een voorpijp die ooit eens krom is geraakt of gewoon een slecht gefabriceerde? Wat bij veel amazones ook mist is de beugel die de pijp vasthoudt bij het koppelingshuis. Als die ontbreekt kan de pijp meer bewegen en is de kans op scheuren ook groter.
Overigens laat de pasvorm van sommige goedkope uitlaten wel eens te wensen over.

• Gemma en Tinus Kessels (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2007 10:40 #83590 door Gemma en Tinus Kessels (GAST)
Beantwoord door Gemma en Tinus Kessels (GAST) in topic Spanning op de voorpijp.
Ik heb de dempers bij Scandcar en Het VOD gekocht, dus daar kan het toch niet aan liggen ?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD