Montage ophang rubbers Amazon Combi 1966

Lees meer
21-01-2007 21:43 #51551 door Johan de Dreu
Montage ophang rubbers Amazon Combi 1966 is gemaakt door Johan de Dreu
<p>Beste Volvo vrienden,</p><p>Ik ben de uitlaat van mijn Combi aan het vervangen. Ik heb bij het VOD een complete uitlaatset gekocht van het merk Walker. </p><p>De pijp vanaf het uitlaatspruitstuk hang met losse bouten, losjes op zijn plaats en nu moet de voorste( grote) demper gemonteerd worden.</p><p>De ophangrubbers hiervoor moeten op hun plaats en dat lukt even niet. </p><p>De meeste ruimte bij het monteren heb ik als ik ze eerst aan de carrosserie hang. Er dan aan de demper. </p><p>Het eerste rubber lukt prima, maar dan lijkt er te weinig ruimte en rek te zijn om de tweede aan de demper te haken. </p><p>Wie heeft een truc om dit probleem op te lossen?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2007 03:52 #83797 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Montage ophang rubbers Amazon Combi 1966
Ik heb een stalen haak(uitlaatrubbertrekker) waarmee je de rubber om de beugel van de demper kunt trekken. Anders schroevendraaiers, iets met een haak en misschien wat vaseline om de rubber om de beugel te laten glijden. Het gaat inderdaad lastig, maar met wat trekken en duwen moet het toch lukken. (pleisters bij de hand houden) Eventueel iets langere rubbers als het echt niet gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2007 14:20 #83796 door Johan de Dreu
Beantwoord door Johan de Dreu in topic Montage ophang rubbers Amazon Combi 1966
<p>Beste Piek en andere Volvo vrienden,</p><p>Het is gelukt!</p><p>Hoe?</p><p>Eerst heb ik uit een strip staal een " uitlaatrubbertrekker" gemaakt ( Uiteinde van strip omzetten, aan het andere einde een gat boren waardoor je een stukje rondijzer steken kunt)</p><p>Omdat ik op de grond lig en niet zoveel kracht kan zetten lukte het nog net niet. Toen heb ik met behulp van een grote lijmtang en een op maat gemaakt houten blokje de demper richting aandrijfas getrokken. </p><p>En: Eureka : het lukte</p><p>Met vriendelijke Volvo groet, </p><p>Johan de Dreu</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-02-2007 18:56 #83795 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Montage ophang rubbers Amazon Combi 1966
Hr de Dreu, heb jij een steun om de voorpijp?

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2007 15:01 #83794 door Johan de Dreu
Beantwoord door Johan de Dreu in topic Montage ophang rubbers Amazon Combi 1966
<p>Beste Marcel en andere Volvo vrienden,</p><p>Het antwoord is: Ja</p><p>Deze zit bevestigd aan het koppelingshuis (dit zeg ik uit mijn hoofd)</p><p>Met vriendelijke Volvogroet, </p><p>Johan de Dreu</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.