uitlaatsteun voorpijp kan niet?

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2007 18:54 #51493 door Marcel Smelter (GAST)
uitlaatsteun voorpijp kan niet? is gemaakt door Marcel Smelter (GAST)
<p>Mijn Amazon Combi heeft al twee keer een gebroken middendemper gehad. Volgens het onderdelenboek is een extra steun bij de voorpijp aan de versnellingsbak alleen mogelijk bij een chassinr boven de 44600. Zou dit een modificatie zijn?</p><p>Mijn chassinr is 37244. Toch wil ik graag een extra steun. Kan iemand mij zeggen of dit t&oacute;ch zou kunnen? Wellicht kan iemand mij een foto laten zien van een steun op de bak?</p><p>Ik heb een dubbele voorpijp en een 4bak handgeschakeld. </p><p>Volgens het onderdelenboek is de steun 672262 (P220 44600-)</p><p>Alvast bedankt voor de moeite,</p><p>gr marcel</p><p> </p>

Amazon Combi '66

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2007 21:04 #84093 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic uitlaatsteun voorpijp kan niet?
op mijn 122S (1962) B18 met enkele voorpijp zit zo'n steun, heb geen idee of die ook past op B20.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2007 21:25 #84092 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic uitlaatsteun voorpijp kan niet?
<p>Even in het onderdelenboek gekeken.</p><p>Er bestaan in drie uitlaatsteunen voor bevestiging aan de versnellingdbak. Plaatsing ervan betekent het losmaken van de uitlaatsteun, en de dwarsligger achter de uitlaat. De steun wordt bevestigd met de zelfde twee bouten aan de bak, waar ook de beugel mee vast zit waarop de rubber steun is gemonteerd. Om de bak en dwarsligger weer goed terug te krijgen is enige kracht en behendigheid en een goede garagekrik nodig (om de bak op zijn plaats te drukken bij montage en te ondersteunen bij demontage). Kijk in Haynes onder montage en demontage versnellingsbak). Zorg er voor dat je auto veilig op assteunen of een brug staat als je deze klus uitvoert!!!</p><p>De 3 steunen die ik heb kunnen vinden zijn:</p><p>i1: voor BW35: 670333</p><p>2: voor handgeschakelde bak met of zonder overdrive, enkele voorpijp: 671443 (voor 220 tot chassisnummer 445992)</p><p>3: Voor uitlaat met dubbele voorpijp en handbak: 672262 (voor 220 vanaf chassisnummer 44600).</p><p>Zie onderdeelboek, Amazon B18, hoofdstuk 2C (brandstofsysteem en uitlaat) pagina 37.</p><p>Bij de steun hoort ook nog een uitlaatbeugel (942568 plus bout 940135 en moer 955826) om de pijp vast te maken. De steun zorgt er inderdaad voor dat de voorpijp minder snel breekt. Als je een Simonsuitlaat hebt, past de steun niet altijd lekker. Met een stukje hoekijzer is vrij gemakkelijk een alternatief te maken.</p><p>De uitlaatbeugel is overigens min of meer standaard en ook bij een willekeurige uitlaatboer wel op te scharrelen.</p><p>Succes!</p>

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-02-2007 21:32 #84091 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic uitlaatsteun voorpijp kan niet?
<p>PS: Bij een 220 met chassisnummer onder 44600 hoort een B18 met een enkele voorpijp. In jouw auto zit echter een motor met dubbele voorpijp, dus moet je uitgaan van de situatie vanaf 44600. B18 of B20 maakt in dat geval niet uit.</p><p> </p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2007 12:06 #84090 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic uitlaatsteun voorpijp kan niet?
<p>Bedankt, ik ga er gewoon een regelen.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2007 16:27 #84089 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic uitlaatsteun voorpijp kan niet?
Op mijn bak zit gewoon een stuk hoeklijn (hoekijzer) Met een ronde beugel om de uitlaat. Ik weet niet of dit de originele steun is maar zoiets heb je in een kwartiertje gemaakt kosten:3xniks...
Succes

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD