Keuze: originele uitlaat of Simons?

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2007 22:34 #51462 door Frank Spanjers (GAST)
Keuze: originele uitlaat of Simons? is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>De uitlaat van mijn 1969-er Amazon B20A is binnenkort aan vervanging toe.</p><p>Een Simons sportuitlaat vindt ik erg goed staan onder een Amazon en is niet zo heel veel duurder. Heeft iemand ervaringen met beide systemen?</p><p>Maakt een Simons meer herrie, met name bij constante snelheden zo rond 100-110?</p><p>Hoe zit het met de levensduur ervan?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2007 23:34 #84286 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?
<p>Ik ben Amazonbezitter sinds 1972, heb derhalve enige ervaring. Heb van alles onder mijn Amazons gehad, van origineel via dealert, kwikfit, Simons en nu Ferrita.</p><p>Over kwikfit en dergelijken kan ik kort zijn: goedkoop is duurkoop maar als student had je soms geen andere keuze. Simons gaf een mooie sonore brom die mijn echtgenote irritant vond, vermogenswinst zat tussen de oren en op de hele lange afstand was de brom best wel vermoeiend - maar dan spreek ik over blazen op de Autobahn. Levensduur was prima.</p><p>Roestvast staal: geeft een iets metalig geluid dat in de auto niet hinderlijk is, het enige bemerkte nadeel is dat rvs de warmte minder afgeeft dan conventioneel staal. Onder normale omstandigheden merk ik daar niks van, bij extreme warmte (35+) wordt het dan in het vooronder zo heet dat de benzine in de leidingen aan de kook slaat en dat is niet prettig. Ik zal danook overgaan tot montage van een Kenlowe, misschien ook een oliekoeler.</p><p>Blijft over: Volvo origineel, zelfs bij mijn gebruik, overwegend korte ritjes dwz minder dan 50 kilometer na starten, deed ik &plusmn; 8 jaar met een uitlaat. Dit bij tegenwoordig minder dan 10dkm/j en vroeger tot 40dkm/j! Nu ik dit alles schrijf, bedenk ik me dat ik in mijn diensttijd een kwikfit versleten heb in 8 maanden ( was wel 100.000 km! ). Nogmaals benadruk ik dat er geen significante verschillen bemerkbaar waren in vermogen noch verbruik tussen de diverse systemen, dus dat is geen koop argument.</p><p>Resum&eacute;: een Kenlowe heb ik wellicht toch nodig als ik weer eens in Afrika ga toeren, dus de Ferrita blijft gewoon zitten. Maar als ik ooit weer voor een vervangingskeus zou staan, dan kies ik voor de uitlaat van de dealert.</p><p> </p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2007 07:47 #84285 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?
<p>Tja, over geluid blijft het lastig uitwisselen op een forum. Zelf heb ik ook een Simons onder m'n auto zitten. Het maakt wel wat meer geluid, maar persoonlijk vind ik dat wel mooi. Met name bij stationair lopen.</p><p>Een klein nadeel van de Simons kan de montage zijn. De ophanging van de grote achterdemper is namelijk anders dan die van de pijp met het potje. Hierdoor is de ruimte tussen de trekhaak en de spatlaphouder vrij beperkt. De uitlaat kan hierdoor tegen een van de twee aan gaan tikken. Ik heb al een stukje weggehaald uit de spatlaphouder en de uitlaat zo goed mogelijk er tussenin gehangen. Toch hoor ik hem soms tikken. En dat is wel een vervelend geluid.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Alwin Koning (GAST)
  • Alwin Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2011 20:32 #103017 door Alwin Koning (GAST)
Beantwoord door Alwin Koning (GAST) in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?
nog een vraagje over de simons uitlaatset...ik denk ik zet hier maar bij zonder een nieuw topic te openen.

ik wil er graag 1 aanschaffen en zie dat ie overal rond de 220 euro kost alleen bij scandcar is ie 159 euro.....waarom zo`n groot prijsverschil? zit er een slechte serie tussen ofzo of bieden ze deze set gewoon voor veel minder aan met hetzelfde kwaliteit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2011 21:00 #103018 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?

"Alwin Koning" schreef:
nog een vraagje over de simons uitlaatset...ik denk ik zet hier maar bij zonder een nieuw topic te openen.

ik wil er graag 1 aanschaffen en zie dat ie overal rond de 220 euro kost alleen bij scandcar is ie 159 euro.....waarom zo`n groot prijsverschil? zit er een slechte serie tussen ofzo of bieden ze deze set gewoon voor veel minder aan met hetzelfde kwaliteit?


Alwin, prijzen zijn excl btw....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Alwin Koning (GAST)
  • Alwin Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2011 05:03 #103025 door Alwin Koning (GAST)
Beantwoord door Alwin Koning (GAST) in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?
zoiets dacht ik al...kon het alleen niet zo snel vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2011 11:19 #103028 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?

"Alwin Koning" schreef:
zoiets dacht ik al...kon het alleen niet zo snel vinden.


Als ik een mooie prijs zie, is dat het eerste waar ik naar zoek ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20-05-2011 11:25 #103029 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?
Toch nog steeds een prijsverschil van 30 euro, altijd mooi meegenomen toch?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Alwin Koning (GAST)
  • Alwin Koning (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2011 14:35 #103035 door Alwin Koning (GAST)
Beantwoord door Alwin Koning (GAST) in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?

"Boele Braaksma" schreef:


Als ik een mooie prijs zie, is dat het eerste waar ik naar zoek ;-)


dat was ook het eerste wat ik dacht ja en ik heb het nu zien staan :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2011 23:44 #103057 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Keuze: originele uitlaat of Simons?
Siang, is die dealert de originele Volvo Longlife kwaliteit ? deze heeft nog steeds de beste passing, geluid en levensduur.
Mijn 1800E heeft de 1e demper metaal (bij SVIS in Zweden gekocht in '91) en de laatste gewoon Volvo, geluid blijft hetzelfde.
Ben wel aan de 3e laatste pot toe en heb uitgevonden dat hier veel water in blijft staan dus een klein gaatje in boren aan de onderzijde is een optie, het natuurlijke proces heef tdat bij mijn laatste demper gedaan en sindsdien kan het water eruit en blijft de demper redelijk goed.

Overigens, nu we het toch over Volvo Longlife hebben; mijn 965 heeft 303K gedraaid en nog de originele Volvo longlife eronder.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.