Stank t.g.v. LPG?

• Frank Spanjers (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2007 22:38 #51461 door Frank Spanjers (GAST)
Stank t.g.v. LPG? is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Mijn 1969-er Amazon B20A op LPG rijdt prima. Een euvel is wel dat de auto als ie rijdt en stationair staat te draaien een vervelende lucht verspreidt. Nu heb ik begrepen dat dit bij auto's op gas meer voorkomt, maar ook weet ik dat er auto's zijn die op gas niet stinken.</p><p>Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat er aan te doen is?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2007 09:46 #84293 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Stank t.g.v. LPG?
<p>Hi Frank,</p><p>Bij mij was het euvel dat de uitlaat en spruitstuk pakkingen niet goed meer afdichtten.</p><p>Pakkingen vervangen en alles weer netjes gemonteerd -> geen stank.</p><p>Ja, toch wel een beetje stank; mijn simmons uitlaat hangt tegen de bodem aan, waardoor er tectiel op de warme uitlaat terecht komt. Ik ga vanmiddag aan de slag om de einddemper te verhangen; hiermee verwacht ik uiteindelijk de uitlaat vrij van de bodem te krijgen.</p><p>mvgr,</p><p>Michiel</p>

• Frank Spanjers (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2007 11:09 #84292 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic Stank t.g.v. LPG?
<p>Hallo Michiel,</p><p>Je geeft aan dat stank kan komen omdat uitlaat en spruitstukpakkingen niet goed afdichtten. Dat snap ik niet: een uitlaat is toch geen stankfilter? Ik heb het over stank buiten de auto, niet in de auto</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2007 12:20 #84291 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Stank t.g.v. LPG?
Het ligt eraan waar je staat achter de auto zal het meer ruiken naar gas dan voor, ligt volgens mij ook aan je Co afstelling. Als je voor in de motorruimte echt een gaslucht ruikt dan heb je een lek. Dat kan dus ergens bij de carb vandaan komen of uitlaatspruitstuk.

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2007 12:45 #84290 door Michiel Helsloot (GAST)
<p>Dat was inderdaad mijn punt; ik rook de uitlaatgassen ook in de cabine.</p><p>Wat ik nu merk is dat de uitlaatgassen nu alleen maar te ruiken zijn achter de auto. </p><p>Verder zijn ze minder 'erg', wellicht omdat ze dicht bij de grond worden vrijgelaten. De gassen zullen nog steeds wel warm zijn, waardoor ze op zullen stijgen. Maar dit effect is veel minder erg dan wanneer de pakkingen lekken; daar zijn de gassen vele malen heter en worden ze op zich al hoger vrijgelaten.</p><p>Ik weet niet hoe sterk dit effect meespeelt; dit is alleen hoe ik me voor zou kunnen stellen dat ik nu minder last heb van de uitlaat geur.</p><p> </p><p>Overigens zijn de LPG uitlaat gassen nooit helemaal 'stank-vrij'. Zoals Rene al zegt; de afstelling van de carburateur zal zeker uitmaken. Het kan zijn dat je motor bv. te rijk staat afgesteld. Hierdoor komt er half of slecht verbrande LPG uit de uitlaat. </p><p>Nadat ik wat met de carburateur / LPG afstelling heb gespeeld is de stank nog weer minder geworden.</p><p> </p><p>Wat bij mij nog wel blijft is de carterventilatie; die is bij mijn B18A direct op de buitenlucht (oliedampen). Daar heb jij als het goed is geen last van, omdat die bij de B20 naar de inlaat wordt teruggeleid.</p><p> </p>

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2007 10:30 #84289 door Michiel Helsloot (GAST)
Nog naar4 aanleiding van mn uitlaat-post;een andere stankbron bij mij was dat de uitlaat (middendemper) strak tegen de bodem aanzat. Dit gaf een zeer onplezierige brandlucht (tectiel) zodra ik de auto stilzette na een ritje. Check dus of de uitlaar overal vrij hangt van de bodem. Chek ook of de uitlaat nergens contact maak met kunstof delen (kabels ed). Allen op de 3 ophhangpunten onder de auto mag 'ie contact maken met de ophangrubbers.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2007 12:42 #84288 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Stank t.g.v. LPG?
Frank;
je moet eerst eens proberen te omschrijven wat je bedoelt met "vervelende lucht". Is het een schroei lucht, gewone uitlaatgassen op een plek waar dat niet moet zoals het interieur bijv., verbrand rubber, hete remmen of koppeling etc, ligt er ergens een lijk verstopt? Alleen zo kunnen we wat meer tips geven. Alleen vervelende lucht/stank kan je niet zoveel mee, dan blijft het gissen.

• Niels Bijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2007 11:05 #84287 door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic Stank t.g.v. LPG?
Elk voordeel (goedkoop rijden) heeft zijn nadeel (vrij naar Johan Cruijff)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD