Ophanging einddemper simmons uitlaat

• Michiel Helsloot (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2007 23:26 #51459 door Michiel Helsloot (GAST)
Ophanging einddemper simmons uitlaat is gemaakt door Michiel Helsloot (GAST)
wat is de gebruikelijke ophanging van de simmons einddemper?Ik had al tijden last van een bonkende uitlaat tegen de bodem van mijn ama '65 (2d). Na een paar eerdere pogingen, heb ik het vandaag eindelijk kunnen verhelpen. De oplossing bleek om de einddemper wat lager te hangen.Bij mij hing de einddemper met een flexibel stukje materiaal aan een bevestigingsbout van het trekhaak-frame (geloof ik). Hij hing zo hoog, dat de middendemper bijna strak tegen de bodem aanzat.Met een stukje vangband van de achterwiel-ophanging heb ik een langer bandje gemaakt zodat de demper nu ca 3cm lager hangt.Dit materiaal is echter veel stugger / minderr veerkrachtig dan het materiaal dat ik heb weggehaald.Kan dit kwaad?Waar haal ik evt het oorspronkelijke spul vandaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Mike Willems (GAST)
  • aanwezig
Lees meer
24-02-2007 06:51 #84303 door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Ophanging einddemper simmons uitlaat
Ik had hetzelfde probleem met mijn P-1800s. Ook daar heb ik een stuk vangband gebruikt om de uitlaat beter af te hangen. Dit kan zonder problemen. Wel heb ik na een paar maanden weer een nieuw stuk vangband moeten plaatsen omdat de eerste was uitgescheurd.

Lees meer
24-02-2007 08:13 #84302 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Ophanging einddemper simmons uitlaat
<p>Hallo Michiel,</p><p> </p><p>Met de vocht over de achteras kun je de afstand van de middendemper met de bodem afstellen. Als je de bocht (van achter de auto) naar links draait gaat ie verder naar beneden en als hem naar rechts draait dan komt ie dichter bij de auto. Daarna zet je de einddemper weer recht en vast.</p><p> </p>

• aanwezig
Lees meer
24-02-2007 10:17 #84301 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Ophanging einddemper simmons uitlaat
<p>Hi dries en mike, Bedankt voor jullie reacties. het verdraaien van de bocht over de achteras is inderdaad een van de dingen die ik heb geprobeerd. Dit gaf toen nog niet voldoende ruimte. Door de extra speling ging de boel eigenlijk alleen nog maar harder bonken en klapperen. Ik deel inderdaad Mike's zorg dat het materiaal van de vangband misschien niet sterk genoeg is. </p><p>Ik zoek dus een adresje voor dat ophang-spul. </p>

• aanwezig
Lees meer
02-03-2007 23:53 #84300 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Ophanging einddemper simmons uitlaat
<p>Tjonge, m'n knutsel-oplossing met vangband heeft nog minder lang stand gehouden dan ik dacht; gisteravond na een rit naar Tilburg scheurde de vangband en hing de einddemper los tegen de bodem aan te wapperen.</p><p>Gelukkig had ik nog een bos tie-wraps in de achterbak, dus ik ben wel weer heelhuids thuisgekomen.</p><p> </p><p>Vanmiddag heb ik een strookje ijzer gemaakt van ca 6cm met twee gaten erin. Het strookje hangt nu aan de ophanging van de trekhaak. En hieraan hangt nu het oorspronkelijke ophangbandje van de Simmons uitlaat. Het was nog even prutsen om te zorgen dat het bandje alleen in de lengte-richting belast wordt (en niet in de zijrichtingen). </p><p>Ook waren er nog twee extra plaatjes nodig om te zorgen dat het bandje niet 'koud' aan de bouten hangt; de kracht wordt met die extra plaatjes netjes over de hele breedte van het bandje verdeeld.</p><p>Van het weekend nog een keer de bevestiging checken tussen de middendemper en de einddemper; die zal wel even op z'n lazer gehad hebben van die paar km rijden met los hangende einddemper. Ik hoop dat het uitlaat-gedoe dan voorgoed over is. </p>