siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-02-2007 23:01 #51457
door Michiel Helsloot (GAST)
siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking is gemaakt door Michiel Helsloot (GAST)
<p>Ik sprak van de week iemand die meende dat gewone badkamer-stijl siliconenkit (wit) evengoed zou moeten werken als peperdure vloeibare pakking (blauw spul).</p><p>Wie heeft hier ervaring mee (of een mening over)?</p><p>Ga zo met een carb aan de gang (zenith) waar op een paar plaatsen een beetje kit "wonderen" zou verrichten.</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie reacties.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2007 00:25 #84317
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
<p>Een mening: ik lees nu bijna 45 jaar autotijdschriften, rij 38 jaar Amazon, heb ruime ervaring met klussen in huis en moet constateren dat badkamer siliconenkit na een luttel aantal jaren faalt in badkamer omstandigheden. Benzine is een gemeen spulletje ook al is de qualiteit tegenwoordig beneden peil, de temperatuurwisselingen bij een carburateur gaan de variabelen in een gemiddelde badkamer te boven. Wat kost zo'n tubetje blauw spul? Meer dan de kosten van revisie van carburateur en motorblok? Dacht het niet.</p><p>Goed is goed, en de rest is onzin.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 10:30 #84316
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
<p>tuurlijk, als iets goedkoper kan waarom zou je het dan niet doen, toch? maar vergelijk dan geen appels met peren; en als je een tubetje Permatex van zes euro al peperduur vindt, dan voorspel ik dat je straks aan de pomp, als je een volle tank benzine gaat afrekenen, pas echt een probleem gaat krijgen......</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 10:43 #84315
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
Nooit badkamer siliconen in je auto gebruiken! In dat spul zit mierenzuur of azijnzuur, dat zurige geurtje ken je vast wel als je er eens mee hebt gewerkt. Gebruik je dat op ijzer/staal dan gaat het roesten, is een behoorlijk agressief goedje. Ik heb ooit eens gezien wat het onder de rubbers van een voorruit doet na een jaar. Daar wordt je niet vrolijk van! Alleen begruiken waarvoor het is bestemd: in de badkamer!
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 11:03 #84314
door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
<p>Siliconenkit (badkamer kwaliteit) zal in ieder geval schimmelvorming tegen gaan, maar gezien de chemische samenstelling die anders is zal de besendigheid tegen olie en benzine nihil zijn. Tevens corrosie bevorderend. lijkt me dus niet geschikt, probeer liever chroom te poetsen met tandpasta (geintje)</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2007 11:17 #84313
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
<p>OK, dus badkamerkit is zo te horen een superslecht idee.</p><p>Dan hou ik het gewoon bij de smurfenpasta.</p><p>Bedankt!</p><p> </p><p>tja, de portemonee is een slechte raadgever als het over oldtimers gaat
</p>

- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2007 21:04 #84312
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
<p>Vanmiddag even de vloeibare pakking gehaald; hiermee ga ik straks het LPG mengstuk luchtdicht monteren.</p><p>Dit spul is trouwens zwart. Het schijnt dat de blauwe wel olie- maar niet benzine bestendig is. Klopt dit?</p><p>En de kosten vielen wel mee; ongeveer 10,- incl btw voor een 70ml tube (meer dan zat voor de hobby
.</p><p> </p>

- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2007 23:26 #84311
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic siliconenkit (badkamer-kwaliteit) vs vloeibare pakking
Precies, zorg dat goedkoop geen duurkoop wordt! En zo'n tubetje gaat jaren mee, mits je het goed luchtdicht afsluit. Kan je vast later nog vele malen plezier van hebben. Zorg dat je het spaarzaam aanbrengt. Teveel wordt tussen de te monteren oppervlaktes uitgeperst. Naar buiten veeg je makkelijk weg, maar wat je naar binnen perst kan problemen/verstopping etc veroorzaken. Je kan ook een stuk pakkingpapier kopen en de te monteren oppervlaktes als mal gebruiken (of de oude pakking.)Dan loop je geen risico met verstopping.
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2007 14:03 #84310
<p>OK peter, bedankt voor de waarschuwing.</p><p>Ik heb ook de papieren pakkingen + klinknageltjes (revisiesetje). De vloeibare pakking is voornamelijk bedoeld om het opzet lpg-mengstuk (B18a / zenith) netjes af te kitten; hier zitten verder geen papieren pakkingen ofzo. Verder wil ik wat pakking in de boutgaten en nagel-gaatjes stoppen om de carb zo "dicht" mogelijk te krijgen.</p><p> </p>