accelaratiesproeier

Lees meer
28-02-2007 14:07 #51444 door 07736-dummy
accelaratiesproeier is gemaakt door 07736-dummy
<p>Tijdens het reviseren van mijn Zenih carburateur 36VN brak de accelaratiesproeier. Waarschijnlijk no. 237193. (zo'n messing staafje van ongeveer twee centimeter) Zowel bij het Vod en Scandcar zijn deze onderdelen niet op voorraad. Zo'n sproeier uit een oude halen is een optie. Wie kan mij verder helpen? Wie heeft deze sproeier nieuw, of wie heeft een 'sloopcarburateur'?</p><p>Ik zou erg geholpen zijn, omdat ik zonder dit sproeiertje mijn hele revisiewerk in duigen zie vallen.</p><p>p.s. ik wilde twee foto's toevoegen maar ik wist niet zo gauw hoe dat op deze site gaat.</p><p>Groet,</p><p><font color="#339966">freek</font></p>

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-02-2007 14:41 #84370 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic accelaratiesproeier
<p>Beste Freek,</p><p>Ik ben op dit moment ook met een Zenith 36VN bezig. Als deze er op zit, heb ik een ouwe (lekkende) Zenith over.</p><p>Wat echter van de staat van acceleratie-sproeier is weet niet precies op dit moment. Ik weet alleen dat de motor op benzine beroerd loopt en bij acceleren inhoudt. Dit duidt wel op een probleem met de acceleratiepomp. Hopelijk weet ik na vrijdag meer (dan wil ik de 'nieuwe' inbouwen).</p><p> </p><p>Wat doe jij allemaal aan jouw carburateur? </p><p>Heb je nog tips?</p><p>Als je in de buurt van Den Bosch woont, kunnen we misschien de krachten bundelen?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2007 15:13 #84369 door 07736-dummy
Beantwoord door 07736-dummy in topic accelaratiesproeier
<p>Beste Michiel,</p><p>Ik heb de carburateur helemaal uit elkaar gehaald. Die van mij liep de laatste tijd niet lekker meer op benzine (ik rijd meestal op gas). Na twee lege gastanks rijd ik meestal even op benzine. Dit ging tot vorig jaar goed. Niet slaat hij af en hapert op benzine. Ik maak van verschillende stappen tijdens de revisie digitale foto's en heb een beschrijving met foto's vergroot uit het handboek amazon. Hier heb ik steun aan want het blijft eng om ermee te beginnen. Als je even bezig bent , zie je de logica van de dingen in en is het een heel leuk werkje. Behalve als er iets afbreekt (laatste stukje schroefdraad) van de sproeier. Ik heb indertijd een revisiesetje gekocht bij Scandcar. In dit setje allemaal nieuwe sproeiers en pakkingen en nog meer...alleen de sproeier die ik nodig heb zit er niet in. De carburateur aan binnenkant en buitenkant schoongemaakt met wasbenzine en daarna goed schoongeblazen, daarna alles weer rustig opbouwen. Ziet er mooi uit met nieuwe pakkingen, sproeiers enz. en zo schoon...Hij is eigenlijk weer klaar om terug te plaatsen in de amazon. Ben natuurlijk ook heel benieuwd of alles werkt! Tot zolang staat de oude dame stil jammergenoeg, want we rijden er bijna dagelijks in. Ik woon overigens in Bilthoven.</p><p> </p><p> </p>

freek pul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2007 16:10 #84368 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic accelaratiesproeier
BCCP in Gramsbergen kan misschien helpen? (heb spijtig genoeg geen aandelen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-02-2007 17:39 #84367 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic accelaratiesproeier
<p>Ik had de mazzel dat Eugen me zijn oude carb aanbood; ik kan dus nog ff doorrijden met mijn ouwe, todat ik die van Eugen wat heb opgepoetst.</p><p>Het is inderdaad erg verhelderend om zo'n ding open te maken. Ik heb eerst de manuals bestudeerd, maar ik kon er gewoon geen touw aan vastknopen toen ik het allemaal las.</p><p>Helaas heb ik geen nieuwe sproeiers voor de carb; ik gok erop dat de oude nog bruikbaar zijn. De vervangende carb schijnt altijd goed op benzine (en nooit op LPG) gelopen te hebben.</p><p> </p><p>En tot slot BCCP, tja... Ik heb deze auto gekocht om er lekker aan te sleutelen. Zoals Freek al zei: t is super leerzaam (en leuk, en voldoening gevend, enz) om het zelf te doen :). Alleen als ik het gevoel heb dat ik er echt zelf niet uitkom ga ik m'n klussen uitbesteden. </p><p>Als ik dan een keer 100en euro's uit ga geven aan een nieuwe carb, ga ik natuurlijk ook gelijk voor wat meer vermogen. Zo'n weber outlaw lijkt me dan wel wat :). Maar voordat ik daarmee aan de gang ga, heb ik eerst nog een aantal klussen met een hogere prioriteit (bodem...).</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2007 18:04 #84366 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic accelaratiesproeier
Met BCCP bedoelde ik dat je misschien het staafje daar kon aankopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-02-2007 21:30 #84365 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic accelaratiesproeier
<p>Sorry Willy, ik dacht dat je 'n complete carb bedoelde. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-03-2007 09:36 #84364 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic accelaratiesproeier
<p>Hi! Freek,</p><p>Ik heb afgelopen weekend de carburateur ingebouwd. De boel loopt, maar ik moet het zaakje nog wel beter afstellen.</p><p>Het viel me op dat de speling op de gasklepas van de oude carb minder was dan van de vervanger. Ik denk dus dat ik nog wel even bezig ga zijn met uitvogelen welke ik het beste kan maken.</p><p>Kijk even naar Willy's tip; dat gaat sneller zijn dan wachten tot ik een keer klaar ben met mijn carburateurs.</p><p> </p><p> www.bccp.nl/nl/indexnl.htm </p><p> </p><p>Ik hoop dat het wat oplevert! :)</p><p>En als je verder wil kletsen / brainstorm / etc, kun je me bereiken op michiel140-apestaartje-hotmail-punt-com</p><p> </p><p>Succes met de revisie.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.