Welke loodvervanger gebruiken???

  • Peter Leenders (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-03-2007 10:53 #51433 door Peter Leenders (GAST)
Welke loodvervanger gebruiken??? is gemaakt door Peter Leenders (GAST)
<p>Ik heb sinds kort een Volvo PV544 Sport. De vorige eigenaar reed veel te weinig met de auto, daarom verkocht.
Hij tankte altijd de duurst mogelijke benzine.......
Ik ga de auto voor dagelijk gebruik inzetten.</p><p>Nu is mijn vraag: Welke loodvervanger kan ik het beste toevoegen aan de benzine?</p><p>Bij voorbaad dank,
Peter</p><p> </p>

Rij nooit harder, dan je beschermengel vliegen kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2007 12:21 #84435 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welke loodvervanger gebruiken???
<p>Peter,</p><p> </p><p>Loodvervangers zijn al jaren een onderwerp van discussie.</p><p>Feit is dat je de smerende werking van lood pas nodig hebt als je langdurig boven de 3500rpm draait. Daaronder is het verschil verwaarloosbaar.
M.a.w. het hangt sterk van het gebruike van je 544 af of je het al dan niet nodig hebt.
Loodvervangers zijn ook niet goedkoop; alternatief is dus gewoon ongelood tanken en elke 5000km je kleppen stellen. Als je eenmaal aan het eind van je klepstelbereik gekomen bent kun je de kop laten reviseren en laten voorzien van geharde klepzittingen. Dan is het probleem voor eens en altijd opgelost.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2007 12:31 #84434 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Welke loodvervanger gebruiken???
Ik sluit me eigenlijk bij het bovenstaande aan. Om toch antwoord op je vraag te geven: Bij een test van het engelse blad Practical classics kwam een paar jaar geleden Millers VSP als beste uit de bus, gevolgd door Durablend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2007 12:45 #84433 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Welke loodvervanger gebruiken???
Is dit werkelijk zo? Ik gooi nu altijd loodvervanger bij de super 98 die ik tank, maar dat is dus helemaal niet nodig begrijp ik. De kleppen stel ik sowieso elke 5000 kilometer. En snelwegritten van langer dan een paar uur, maak ik ook niet. Dus toch weer iets goedkoper tanken! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2007 16:35 #84432 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Welke loodvervanger gebruiken???
Bovendien zijn die flesjes duur. Als je veel rijdt heb je een revisiekop er zo uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2007 12:25 #84431 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Welke loodvervanger gebruiken???
<p>Als je tegenwoordig de benzineprijzen ziet ga je toch serieus overwegen om een lpg installatie te laten monteren. En zeker voor alle daags gebruik is dit financieel aantrekkelijker. Wil je op benzine rijden maar toch op de centjes letten, dan is een moderne nieuwe auto ook op gas de uitkomst, oldtimer rijden is uiteindelijk duurder dan nieuw rijden.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Leenders (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2007 13:03 #84430 door Peter Leenders (GAST)
Beantwoord door Peter Leenders (GAST) in topic Welke loodvervanger gebruiken???
<p>Rene,</p><p> </p><p>Het gaat er niet om dat de goedkoopste manier van rijden is.
Waar het mij om gaat is wat het beste is voor het behoud van de motor. En het plaatsen van een gastank is vooralsnog geen optie, daar dit afbreuk doet aan de orginaliteit van de auto.</p><p> </p><p>Wat ik van de anderen begrijp is dat het gebruik van loodvervanger eigen overbodig is. Gewoon rijden en na verloop van tijd de kop laten reviseren.</p><p> </p><p>Zijn er ook nog anderen die bovenstaande mening/advies delen of juist loodvervanger adviseren te gebruiken?
Graag ook jullie advies.</p><p> </p><p>bvd
Peter</p>

Rij nooit harder, dan je beschermengel vliegen kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2007 19:33 #84429 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Welke loodvervanger gebruiken???
Ik rijdt altijd op euro98 en voeg geen loodvervanger meer toe. Zijn er ook mensen die op euro 95 rijden? Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb een b20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2007 21:11 #84428 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Welke loodvervanger gebruiken???
Ligt eraan welke B20 je hebt. De B20A en F hebben een lage compressie (1:8,7) en kunnen 95 benzine tanken. De B20B en B20E hebben een hoge compressie (1:9,5 resp 1:10,5 aldus Haynes) en hebben 98 benzine nodig om pingelen tegen te gaan. 98 is absoluut geen betere benzine als 95 benzine. 98 ontbrand alleen minder snel als 95 maw alleen tanken wat bij jouw B20 hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2007 21:46 #84427 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Welke loodvervanger gebruiken???
Ik heb een b20a en ga dus voortaan maar 95 tanken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.