Lek tussen uitlaatspruitstuk / uitlaat: hoe dicht te maken?
- Frank Spanjers (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2007 13:33 #51240
door Frank Spanjers (GAST)
Lek tussen uitlaatspruitstuk / uitlaat: hoe dicht te maken? is gemaakt door Frank Spanjers (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Mijn Volvo Amazon, 1969, B20, LPG had een lek bij de aansluiting van de uitlaat op het uitlaatspruitstuk. Ik heb de pakking vervangen en alles goed vastgezet. Nu is het minder, maar nog steeds lekt het een beetje. Dit resulteert met name in een reutelend geluid tijdens optrekken.</p><p>Bij het vervangen van de pakking zag ik dat de oude pakking nog niet zo slecht was en dat ie doorblies onder de pakking, tussen de 2 bouten die het dichtst bij elkaar staan (totaal 3 bouten), richting spatbord. Dat is bij de nieuwe pakking nog steeds zo.</p><p>Mijn vragen:</p><p>- Kan het zijn dat het nog dicht gaat zitten door gebruik (ik verwacht van niet ...)</p><p>- Wat kan ik doen om dit wel dicht te krijgen?</p><p>Ik heb bij het vervangen van de pakking gecontroleerd op roest of bramen (waren er niet) en zowel uitlaatdeel als spruitstuk oppervlak licht met schuurpapier bewerkt om oppervlakkige roest te verwijderen.</p><p>Groeten, Frank</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-05-2007 09:48 #85295
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Lek tussen uitlaatspruitstuk / uitlaat: hoe dicht te maken?
<p>Waarschijnlijk is het uitlaatspruitstuk niet goed genoeg vlak. Ik heb dit ook gehad. Nieuwe pakking en goed aandraaien hielp niet.</p><p> </p><p>Uiteindelijk heb ik het spruitstuk vervangen door een ander, maar wellicht is hij nog te vlakken.</p><p> </p><p>Ik heb het idee dat de oorzaak ligt in het feit dat een uitlaatpakking door de hitte helemaal aan het spruitstuk vast bakt.</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Bert Bomer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2007 19:06 #85294
door Bert Bomer (GAST)
Beantwoord door Bert Bomer (GAST) in topic Lek tussen uitlaatspruitstuk / uitlaat: hoe dicht te maken?
<p>Een iets minder professionele manier zou kunnen zijn om hem te monteren met wat uitlaatpasta.</p><p>Het is niet het mooiste maar ik heb in het verleden wel eens wat slechte ervaringen opgedaan met het loshalen van spruitstukken(afgebroken tapeindjes).</p><p>Dus als je toch het spruitstuk eraf haalt zorg dan dat je eerst goed met de WD-40 o.i.d. aan de gang gaat.</p><p>Bert</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2007 20:07 #85293
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Lek tussen uitlaatspruitstuk / uitlaat: hoe dicht te maken?
Het is wel zo handig om bij montage de moeren te vervangen door koperen of roestvast stalen exemplaren. Kunnen ze niet meer vastroesten. Je kan het nog proberen te monteren met een beetje uitlaatpasta montage kit (Brezan bijv.) maar het beste is idd laten vlakken van de pasvlakken.