Electrische benzinepomp op B20E met carburators
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 10:04 #51179
door Willy Beer
Electrische benzinepomp op B20E met carburators is gemaakt door Willy Beer
<p>Aangezien ik (reeds) na één week stilstand mijn P1800S (zeer) lang moet starten alvorens de motor draait. Oorzaak: geen benzine meer in de Webercarburatoren en ook niet meer in de filter na de (nieuwe) mechanische benzinepomp. Als ik benzine in de carburators giet start hij onmiddelijk.</p><p>Kan ik de mechanische pomp vervangen door een electrische? Welke? Waar te plaatsen? Is een retourleiding nodig? Kan de mechanische blijven zitten (zonder benzine)?</p><p>Alvast bedankt en sorry voor de vele vragen.</p><p>Willy</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 10:14 #85552
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
<p>Dag Willy,</p><p>Ik heb dan wel geen mooie 1800, maar ik weet wel dat er benzinefilters zijn die als je er op blaast (om te testen) er alleen lucht/benzine loopt in de richting van de pijl die erop staat en niet de andere kant op Zo blijft er dus altijd benzine in de leiding staan. Wellicht de simpelste oplossing?</p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 13:00 #85551
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
Er zijn ook terugslagklepjes in de handel. dit is wellicht de eenvoudigste oplossing. Mocht je toch een electrische willen, kun je een universeel model monteren. Deze zijn te koop bij automaterialen vakbedrijven. Eventueel nagaan welke druk de carburateurs nodig hebben. De mechanische kun je dan best verwijderen en vervangen door een afdekplaatje. Een electrische pomp wordt bij de tank gemonteerd. Een retour moet worden voorzien.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 14:38 #85550
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
Ik zou voor een carburateur geen el.pomp monteren. Deze leveren veelste veel druk, kan je er wel weer een drukregulateur tussen zetten, maar die moet je op een hele lage waarde instellen waardoor dit nooit helemaal goed werkt. Teveel risico op overstromende carbs. Handiger is een terugslagklep monteren zoals Piek al adviseerd. Of gewoon een nwe orginele mechanische pomp monteren waarvan de terugslag klep wel werkt, ben je ook veel goedkoper uit.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 09:20 #85549
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
<p>Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb even de filter er tussen uit genomen en als ik erin blaas dan blokkeert hij volledig in één richting!</p><p>Zou de benzine zo snel kunnen vervliegen in de carburators?</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2007 10:30 #85548
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
Misschien sluiten de vlotternaalden niet goed af of staan niet goed afgesteld waardoor de benzine uit de vlotterkamers kan lopen?
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 12:27 #85547
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
<p>Peter,</p><p>Naar waar loopt die benzine dan?</p>
- Maarten Vlug (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2007 09:30 #85546
door Maarten Vlug (GAST)
Beantwoord door Maarten Vlug (GAST) in topic Electrische benzinepomp op B20E met carburators
<p>Willy,</p><p>Een elektrische pomp kan prima. Ik had er eentje op mijn Kever vroeger (ook met Webers)... De pomp stopt, wanneer er een bepaalde druk op de leiding komt te staan. Kies dus wel een geschikte pomp uit of 1 die je af kunt stellen. Een retourleiding is dus niet nodig!</p><p>Het voordeel van zo'n elektrische pomp is het feit dat je vlotterkamer al gevult wordt, wanneer je alleen het contact al aandoet. Dus in jouw geval, het contact aandoen, even wachten en dan starten.</p>