Niet meer op benzine
- J. Hartog
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-06-2007 23:17 #51130
door J. Hartog
Niet meer op benzine is gemaakt door J. Hartog
Mijn Amazone rijdt al jaren niet meer op benzine.
Er komt ook geen benzine meer uit de benzinepomp, ik denk dat benzinepomp en onderdelen van de carburateur het wel "gezien" hebben.
Nu denk ik erover om de benzine tank helemaal te verwijderen, een grotere LPG-tank te kopen (70ltr.) en te installeren. Ik heb dan een actieradius van ca. 500 km, dat moet zelfs in Frankrijk toch genoeg zijn.
Wie heeft hier ervaring mee.
Er komt ook geen benzine meer uit de benzinepomp, ik denk dat benzinepomp en onderdelen van de carburateur het wel "gezien" hebben.
Nu denk ik erover om de benzine tank helemaal te verwijderen, een grotere LPG-tank te kopen (70ltr.) en te installeren. Ik heb dan een actieradius van ca. 500 km, dat moet zelfs in Frankrijk toch genoeg zijn.
Wie heeft hier ervaring mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Dezittere
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-06-2007 08:31 #85737
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Niet meer op benzine
<p>Beste; ik kom juist terug van een reisje Frankrijk en heb het hele land doorkruist met mijn amazon op LPG. Nergens maar ook nergens problemen gehad met de mogelijkheid om te tanken, ook niet buiten de autowegen. Prijs is wel een groot verschil, op de autowegen 0,74 cent/l en bij bvb leclerqeu of super u is de prijs 0,63 cent/l. Mijn amazon is een 123 GT en verbruikt ongv 12 l/100 km. Met mijn tank van 60 l kan ik gemakkelijk 400 km rijden zonder probleem, en dan is er nog steeds benzine voor nog eens 400 km als het eens echt moeilijk zou zijn, ik tank wel telkens als ik de 350 km zie passeren, dat maakt op de ganse reis mischien 1 x extra tanken, dat is max 10 min extra! Ik meen dat er aan uw systeem van benzine weinig probleem kan zijn, mischien is enkel het membraan van de pomp defect en zal er met de carburator geen probleem zijn. Kijk eens bij VOD, benzinepomp kost 2x niets. Ik zou zeker mijn benzinebak niet verwijderen voor een biikomende gastank, zelfs met de benzinebak er in kan er gemakkelijk een tank van 75 L in de koffer ( achteraan boven tegen de hoedenplank omhoog getrokken, nl een tank van diameter 35 cm en 1 m lang, en zelfs een 1,1 m lang kan er tussen.) en op de velg van het reservewiel laat je een reservebandje leggen van een volvo 940, dit is er zo eentje waar je dan max 60 km/h mag mee rijden en heeft ook de maat 15 duim, maar is veel kleiner en kan daardoor nog op de huidige plaats van het reserve wiel. In de amazon waar ik dagelijks mee rijd heb ik gekozen voor deze oplossing, en met deze 122 S doch wel uitgerust met een enkele SU carburator kan ik gemakkelijk 500 km rijden met een volle tank. Ook deze auto rijd nooit op benzine, en toch heb ik na 5 motoren en meer dan 1,8 milj km nooit problemen om dan toch eens op bezine over te schakelen. Dus meen ik dat uw probleem een toevallige kleinigheid is die eigenlijk enkel dient opgelost te worden. Groeten Eric</p>
- J. Hartog
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-09-2007 22:18 #85736
door J. Hartog
Beantwoord door J. Hartog in topic Niet meer op benzine
Ik heb een Amazon combi. Ik heb inmiddels de benzinetank eruit gehaald en een gastank van 70 liter (netto ca 60 l.) erin. Ik ben ermee naar de Franse Alpen geweest. Ik heb hem slechts 1 keer een beetje geknepen omdat een LPG tankstation uitverkocht was en ik nog 40 km moest naar de volgende tank met naar schatting nog voor 60 km gas in de tank. Achteraf viel het erg mee, overal voldoende LPG maar wel tijdig tanken.
De auto start tot nu toe voorbeeldig op LPG. Ik mis de benzine niet.
- J. Hartog
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-09-2007 22:21 #85735
door J. Hartog
Beantwoord door J. Hartog in topic Niet meer op benzine
Ik heb een Amazon combi. Ik heb inmiddels de benzinetank eruit gehaald en een gastank van 70 liter (netto ca 60 l.) erin. Ik ben ermee naar de Franse Alpen geweest. Ik heb hem slechts 1 keer een beetje geknepen omdat een LPG tankstation uitverkocht was en ik nog 40 km moest naar de volgende tank met naar schatting nog voor 60 km gas in de tank. Achteraf viel het erg mee, overal voldoende LPG maar wel tijdig tanken.
10-09-2007 21:09 #85734
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Niet meer op benzine
Ik zou de benzine afsluiter even controleren. Heeft misschien al zo lang dicht gezeten dat ie niet meer open wil. Of misschien krijgt ie geen goed contact meer? Vaak zit er ook een boutje aan om m handmatig open of dicht te draaien.