Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?

  • Allert Schokker (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2007 20:37 #51086 door Allert Schokker (GAST)
Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi? is gemaakt door Allert Schokker (GAST)
In mijn recent aan gekochte Amazone Combi zit een 80 liter gastank welke achter de opklapbare achterbank geplaats is. Het is een grote blinde vlek geweest bij de aankoop, want nu ben ik er erg ongelukkig mee. De bagage ruimte wordt er al gauw bijna nutteloos door.
Ik vraag me nu af af vervangen door een onderbouw tank een grote ingreep is en of dat nog op een betaalbare wijze kan worden gedaan.
Is het bijvoorbeeld mogelijk in dit geval zonder nieuwe RDW keuring een gebruikte tank uit een andere Combi te plaatsen? Als het allemaal erg ingewikkeld wordt overweeg ik mijn verlies te nemen en op zoek te gaan naar een andere Combi. (Na amper een week lid heb ik al heel veel geleerd van dit forum moet ik zeggen.) Allert Schokker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2007 21:22 #85911 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
<p>Ervan uitgaande dat de LPG installatie nu al gewoon op het kenteken staat, kun je in elk geval gewoon een andere gebruikte tank (laten) plaatsen.</p><p>Het is op zich wel eventjes wat werk in verband met het verleggen van de leidingen, het demonteren van de benzinetank en het plaatsen van de nieuwe gastank en kleinere benzinetank. Als je uberhaupt een goede onderbouw tank kunt vinden, maar volgens mij moet dat wel lukken. Wel zal de ruimte van het reservewiel onder de laadvloer dan vermoedelijk ingenomen worden door de gastank.</p><p>Maar een los reservewiel neemt een stuk minder plaats in dan een gastank overdwars. Houd er wel rekening mee dat een onderbouwtank een stuk kleiner zal zijn.</p><p> </p><p>Succes!</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Fred Wijtvliet (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-07-2007 21:22 #85910 door Fred Wijtvliet (GAST)
Beantwoord door Fred Wijtvliet (GAST) in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
<p>In principe is het geen gigantische ingreep naar mijn idee. Je moet op zoek gaan naar een onderbouwtank en een verkleindebenzine tank. Deze komen dan inplaats van de huidige tank in een frame te hangen. De laadvloer komt dan waarschijnlijk wel een stukje hoger, maar dat hoeft geen probleem te zijn. De auto hoeft niet opnieuw door de RDW gekeurd volgens mij, aangezien er al gas ingebouwd zit.</p><p>Een andere mogelijkheid is om een ringtank te nemen en die in de reservewiel bak te plaatsen. Ook nu zal de vloer iets hoger komen, maar dat neemt minder ruimte in dan de 80 liter tank van nu. In dit geval blijft je benzine tank volledig zitten.</p><p>Kijk anders een bij nanderen hoe die het hebben opgelost. Er rijden voldoende combi's rond met gas erin.</p><p>Met vriendelijke groet Fred</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Allert Schokker (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2007 23:10 #85909 door Allert Schokker (GAST)
Beantwoord door Allert Schokker (GAST) in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
Bedankt Lars, Fred, Ik anlyseer uit jullie reacties dat ik eerst op zoek moet naar een alternatieve tank, waarbij ik dan al met minstens twee oplossingen te maken zou kunnen krijgen. Het is de natuurlijk de vraag of een regulier inbouw station bereid is zoiets in te bouwen. Zelf durf ik dat leiding werk dat er bij komt kijken ook niet aan, maar dat is van later orde. Natuurlijk neemt elke oplossing ruimte in, maar een tank overdwars is werkelijk een vast obstakel van de eerste orde!
(zelfs een klein kinderfietsje, waarvan er zonder tank vier van ingaan, past niet meer)
Ik zal nu eerst op Marktplaats vragen naar iemand die een ''tankoplossing" in de aanbieding heeft. Als er een keuze is zal ik me vooral ook door de inbouwconsequenties laten leiden en me vooral goed bezinnen; ik wil geen nieuwe verrassingen. Groet, Allert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2007 12:03 #85908 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
<p>Allert,</p><p>als je een keer wilt kijken naar een onderbouw van een gastank dan kan je eventueel komen kijken naar mijn auto. Ik zie dat je in Rotterdam woont en ik werk in Rotterdam.</p><p>Als dit je je wat lijkt kan je mailen naar ledenadministratie@v44 nl</p><p>groeten Marcel</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-08-2007 20:38 #85907 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
<p>80 liter tank vervangen door een 40 liter en dan anders plaatsen?</p><p>80 liter is wel &eacute;rg veel en groot hoor.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2007 17:42 #85906 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-08-2007 20:53 #85905 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
Hoi Rene, ik heb de zelfde inbouw constructie.
Hoeveel liter is jouw tank? Ik heb nu een 40L maar heb het idee dat er bij mij nog wel een iets bredere tank in zou passen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2007 12:13 #85904 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
<p>Martijn,</p><p> </p><p>Ik geloof een 48 ltr maar ik weet het niet zeker, heb sinds de aankoop nog niet met lieftallige dame mogen rijden en weet dus ook niet hoeveel gas erin gaat, maar ik ga vanavond naar de werkplaats dus zal ff op de tank kijken.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2007 14:10 #85903 door Sjors H (GAST)
Beantwoord door Sjors H (GAST) in topic Gastank vervangen door onderbouwtank in Combi?
<p>Allert, ik heb zelf een combi met onderbouw gasinstallatie. LPG 40L benzine 15 liter. Installatie zat er al in toen ik hem kocht. De nieuwe benzine tank vind ik erg klein zeker op vakantie in het buitenland. Een ring(gas)tank boven de originele benzine tank plaatsen ipv reserve wiel past ook alleen komt de laadvloer dan iets omhoog. Gr. Sjors</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.