Inhoud brandstoftank Volvo 142

• Wouter Reinhard (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2007 12:42 #51080 door Wouter Reinhard (GAST)
Inhoud brandstoftank Volvo 142 is gemaakt door Wouter Reinhard (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Ik heb sinds een paar weken een Volvo 142 de Luxe uit 1972 in mijn bezit. De distributietandwielen waren kapot maar vorige week was het zo ver, de auto rijd weer. Gelijk even getankt want de meter stond op nul. Tot mijn verbazing hield de pomp op bij 20 liter. Gelijk even het contact aan gezet, en ja hoor, de meter loopt op naar Full. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dit niet kan, want er zou toch minstens 50 liter in moeten gaan. </p><p>Is er hier iemand die mij kan vertellen wat de inhoud van de brandstoftank is en hoe het dan kan dat de meter bij 20 liter verbruikt al op nul staat?</p><p>M.v.g. Wouter</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy Beer
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-07-2007 18:09 #85931 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Inhoud brandstoftank Volvo 142
Zat of zit er LPG in? Tankvlotter defect?

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-07-2007 18:41 #85930 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Inhoud brandstoftank Volvo 142
De hele 140 serie heeft dezelfde tank, als ik het goed heb iets van 58 liter.
Er is in eerdere jaren een ander type tank met andere tankzender en dashboardmeter gebruikt. Ik heb een modernere tank en het oudere type dashboardmeter, die staat altijd onder 0. Mijn auto is uit 1970, ik weet niet uit welk jaar de tank is.
Ik moet dus nog wat verzinnen op die meter, of een passende meter (oud dashboard, nieuwe tank) zien te versieren.
Dit alles kan een oorzaak zijn, het kan ook zijn dat er een kleine benzinetank naast een onderbouwgastank gemonteerd is, zoals Willy aangeeft. Die zijn inderdaad onhandig klein.
Anders moet je het uitproberen: reservetank mee en de auto leegrijden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-07-2007 22:21 #85929 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Inhoud brandstoftank Volvo 142
<p>Of de originele tank er nog in zit, of een klein tankje i.v.m. LPG is snel te zien. </p><p>Als dit niet het geval is dan is wellicht je tanksensor defect. Dit is een draadgewonden weerstand waarvan de loper bediend wordt door een vlotter, waarin nogal eens een defect optreedt. In mijn 145 is dat ook het geval: boven de 50% gaat het prima, maar daaronder nul komma niks. Dit zou ook bij jou het probleem kunnen zijn; je denkt dat de tank leeg is terwijl deze nog half vol zit waardoor je vervolgens maar 20 liter kunt tanken.</p><p>Kwestie van sensor uit de tank schroeven; zit er bovenop met 6 of 8 boutjes (geloof ik) en doormeten met een weerstands (ohm) meter. Normaal gesproken kan je daar eenvoudig bij; bij mij 145 liggend e LPG-tanks er helaas bovenop; ik heb er dus maar mee leren leven...</p><p> </p>

Groet, Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD